Vilken tygelhand?

Sv: Vilken tygelhand?

Kanske det. Men nu är jag ju ingen cowboy utan en westernryttare (alltså en person som tävlar i ridgrenen westernridning, inte arbetar med boskap), vilket jag misstänker att de flesta här är. Och då är inte alla hästar redo att gå på en hand direkt. Vi har väl lite olika krav på vad hästen ska göra.

Anyway, back to topic. Jag rider oftast på vänster hand, men kan rida på höger om det behövs för ex öppna grindar osv på tävlingsbanan.
Föredrar romal, då är båda händerna upptagna och jag riskerar inte att ta i tyglarna med båda händerna eller något annat dumt som man ska undvika på tävlingbanan.
(Lägg märke till att jag understryker att jag talar om tävling, inte arbetande cowboy).

Sv: Vilken tygelhand?

Kanske det. Men nu är jag ju ingen cowboy utan en westernryttare (alltså en person som tävlar i ridgrenen westernridning, inte arbetar med boskap), vilket jag misstänker att de flesta här är. Och då är inte alla hästar redo att gå på en hand direkt. Vi har väl lite olika krav på vad hästen ska göra.

Anyway, back to topic. Jag rider oftast på vänster hand, men kan rida på höger om det behövs för ex öppna grindar osv på tävlingsbanan.
Föredrar romal, då är båda händerna upptagna och jag riskerar inte att ta i tyglarna med båda händerna eller något annat dumt som man ska undvika på tävlingbanan.
(Lägg märke till att jag understryker att jag talar om tävling, inte arbetande cowboy).

Men Sthuy, det är just det de går utt på, dom moment du utföra i Trail/Ranch Trail är just dom moment som en working cowboy gjöra ;)

Och att hästen är inte redå för neck reining!? Marklig, ingen av mina häster har haft behov att gå den långa vägen, men var Bridle Wise efter 2-3 ridning, äntingen som 3 åring eller som avdänket traver.
Jag har svor att tro mina häster är smarter än andras.

Liknande trådar

Fordon Jag kommer på en huvudled och cyklar. Ska svänga vänster och tar mig då till mitten av vägen då jag inte har någon bil bakom. Gör...
2
Svar
22
· Visningar
1 314
Senast: lingonben
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 478
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
379
Senast: Redfox
·
Kropp & Själ ”Du kan bara få din sjukresa betald om du har valt att söka vård i den region där du är folkbokförd. Om du på egen hand väljer att vända...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama