Vilken Tid

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Djur92
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 44
  • Visningar Visningar 2 218
Sv: Vilken Tid

Under sommarn är dom ute året om!
De mörkaste och kallaste årstiderna går tävlingshästarna in vid 4, min gör det ibland. Annars är han ute till kvällsfodringen vid 20.
Nu är han ensam i hagen så han går in vid 18 med tävlingskusarna!

När det börjar skymma ungefär fast aldrig tidigare än 18.00 även om det är MÖRKT då. Idagsläget vid 20.00 cirka

Vi låter dom vara ute så länge som möjligt, bara det är bra väder. Är det sämre så går dom in runt 16.

okej tack för era svar:bow:Där jag har min häst tas hästarna in vid ca 19 nu:bump:

Vi började precis ta in dem över natten i helgen. Tidigare har de gått ute dygnet runt. Nu tar vi in dem TIDIGAST 20, men snarare runt 21-22.

De är ute dygnet runt på sommaren o nu tar jag oftast in dem runt 22. Lite beroende på väder så klart. Är det illa busväder ute åker de in tidigare:)

Mina går in vid 22-22.30, innan vi går och lägger oss precis.

Visst som idag när regnet vräker ner kommer jag ta in dom lite tidigare, men storhästen har bronkit och MÅSTE vara ute så mkt som möjligt. Ut på morgonen åker dom innan sambon åker till jobbet vid 06.

Jag tar in mina odjur runt 19.00 och sen när det blir kyrligare och mörkar kommer dom in vid 16.00 - 17.00

Min häst står ute dygnet runt på lösdrift förutsatt att det inte är alltför dåligt väder eller att hon är svettig.Det är en stor kuperad hage och de har självklart tillgång till en lagom stor ligghall strödd rikligt med halm.
En del hästar i stallet som tyvärr har lite sommarexem tas in runt 20-21.

Så fort jag kommer hem från jobbet ca 17-17.30. På helgerna kommer de in tidigare om vädret är dåligt.
På sommaren är de ute längre men det beror lite på när de tränas.

Vi tog in dem från sommarbetet för ungefär 2 veckor sedan o nu går de ut vid 5-6 tiden på morgonen o in straxt innan mörkret.

Vi började ta in våra för natten nu i helgen och nu släpper vi in dom mellan 21-22, på vintern brukar vi ta in runt 19-20 ungefär:)

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 614
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
496
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
138
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
2 029
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve