Vilken soppa

jassica

Trådstartare
Grannarna ringde, då har de nyinflyttade paret i byn åkt hemifrån och stängt in hundarna, varav en lyckats krypit ut på något vänster och sitter uppe på taket!!

Får åka dit, ställa mig i raktorskopan, och locka ner hunden, och nu sitter jag med den hemma hos mig, bor 1km därifrån cirka. Hunden är instängd i en hundgård här, skäller och försöker häva sig över gallret, hundgården är byggd för att hålla inne småhudar, våra papilons. Har lyckats få tag på ägaren, som tyckte att hunden gott kunde sittai min hundgård hela kvällen, varpå jag tackar nej. Ägaren säger han ska ringa upp mig, inte hört något ännu. Rykten säger att han sitter hos polisen etc, och ja, jag vill ju bara att de ska hämta sin hund.....

Vilket dilemma hörrni.

Hunden ifråga verkar vara en hel rondell, bla berner senner och rottis verkar det vara i honom. Snäll är han dock som tur är.

Sv: Vilken soppa

Mamma har nu pratat med en annan i byn, detta paret har två andra hundar, som är på rymmen det har de varit ett tag o de har ingen aning om vart de är, ägarn svara inte nu och denna hund är inte från sverige, och jag tycker det känns otcäkt att ha honom här, med tanke på sjukdomar etc plus att vi har valpar här..

Så jag tänker gå tillbaka med honom, och sätta honom i deras ladugård. Känns inte bra mot hunden, men jag vågar inte riskera något. Tänker dock fortsätta ringa ägaren och berätta vart hunden finns.

Jösses...

Kan du inte ringa polisen och be dem hämta hunden.:confused: Om det nu är så att ägarna inte kommer hem till kvällen:grin: så är det ju synd om den sitter i deras lagård.

ja, jätteskönt,. dock återvände han på kvällen då hade hans andra hund varrit borta 3h, då blev jag lite lätt rädd, för han har en sån här... rysk kouskurvaz, jag vettetusan hur det stavas.

Tycker den rasen verkar lite otäck.

Liknande trådar

Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
10 217
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Hejsan hej! Nu börjar jag bli trött och orolig på alla lösa hundar som helt plötsligt finns här. Jag är en sådan person som absolut...
Svar
4
· Visningar
1 026
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Förra veckan så hände en hemsk olycka. Mina 2 döttrar 14, 12 år var ute i kaningården (som ligger brevid vår staket o grinden) och hade...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 074
Senast: Lenis
·
Övr. Hund Nu är det lite körigt på hemmafronten igen! I somras blev jag och min ponny "påhoppade" av grannens hund när vi var ute och körde...
Svar
11
· Visningar
1 612
Senast: LIA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka