Vilken soppa...

Sv: Vilken soppa...

Om inte kullen är registrerad hos skk, så kommer inte heller skk att råda i tvisten!

Den som äger hunden är den ursprungliga köparen, eftersom de har kvitto på att de köpt hunden och eftersom inget annat är skriftligt avtalat med uppfödaren och att denne inte betalat tillbaka hela eller del av köpeskillingen för valpen när den återlämnades.

Alltså kan ni bara upplysa uppfödaren om att du köper hunden av ägaren och sedan upprättar ni ett skriftligt avtal mellan er två.

Jag har svårt att tro att skk kommer att regga valparna utan att ha de papper som kräs på att tik och hane verkligen är de som är föräldrarna.

Vad rör det sig om för ras??

Sv: Vilken soppa...

Om inte kullen är registrerad hos skk, så kommer inte heller skk att råda i tvisten!

Den som äger hunden är den ursprungliga köparen, eftersom de har kvitto på att de köpt hunden och eftersom inget annat är skriftligt avtalat med uppfödaren och att denne inte betalat tillbaka hela eller del av köpeskillingen för valpen när den återlämnades.

Alltså kan ni bara upplysa uppfödaren om att du köper hunden av ägaren och sedan upprättar ni ett skriftligt avtal mellan er två.

Jag har svårt att tro att skk kommer att regga valparna utan att ha de papper som kräs på att tik och hane verkligen är de som är föräldrarna.

Vad rör det sig om för ras??

SKK är insatt i kullens "historia" sedan långt tillbaka. Det har varit mycket problem med kullen så jag hoppas att jag kan få råd av dem åtminstonde.

Det var precis det om vem som ägde hunden jag behövde höra, det känns oerhört skönt.

SKK skulle som jag förstod det skicka ut ett juridiskt ombud och få underskrivet blanketterna. Jag hoppas i alla fall att allt löser sig, om inte annat har jag en trevlig blandras härhemma. Det viktigaste just nu är att hon får stanna här.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 587
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 436
Senast: Vicks
·
Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
12 220
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 891
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka