MaRomer
Trådstartare
Sv: Vilken sko tror ni passar honom bäst?
Jo jag vet att man kan ge proviva=) Och speciellt blåbär är smaskens hehe tror dock ej att det kommer att hjälpa då han är så här varje år och det håller på tills gräset lugnat ner sig. Och jag vill inte gärna ge honom proviva tills i sep=/ Då kan jag lika gärna fodre med hö och ställa honom i paddocken (menar att det blir samma kostnad)
Tack för tipset! (Fungerar jättebra till hästar med dålig mage, lös)
Helt amatörmässigt och utan examen som varken veterinär eller hovslagare, kommer här ett förslag i god problemlösaranda:
Om ni nu vet att hovarnas usla kvalitet kan bero på obalans i magen kan ni kanske hälla efter lite ProViva?
Fick den rekommendationen av min veterinär då min häst var lös i magen, så jag vet att drycken är ok i en hästmage!
Kan säga att det dessutom är väldans populärt att få stå och sörpla en liter nypon- eller blåbärssoppa med jämna mellanrum
Jo jag vet att man kan ge proviva=) Och speciellt blåbär är smaskens hehe tror dock ej att det kommer att hjälpa då han är så här varje år och det håller på tills gräset lugnat ner sig. Och jag vill inte gärna ge honom proviva tills i sep=/ Då kan jag lika gärna fodre med hö och ställa honom i paddocken (menar att det blir samma kostnad)
Tack för tipset! (Fungerar jättebra till hästar med dålig mage, lös)