Vilken sitsstorlek har du i sadlen?

Globus Clic, 16,5", dressyr, som är anpassad efter mig och den sadel jag rider i nio av tio gånger.
Urgammal billighetssadel i 17", hopp, som medföljde en annan häst för tretton (!) år sen och var gammal redan då, men som ligger bra på min häst och därför får vara kvar eftersom jag dels sällan rider i den och dels inte hade råd med två "nya" sadlar (dressyrsadeln var visserligen begagnad, men pedantskött och ytterst sparsamt använd).

Equipe expression Linnea 17,5"
Frank Baines Elegance 17,5"

Dressyrsadeln är egentligen alldeles för stor för mig. Men den tillhör i första hand min mammas häst så bara att bita ihop när jag lånar den.

I hoppsadel kräver mina överben en 17,5" om den inte är extremt framskuren då funkar det oftast ner till 16,5"

Har en equipe emporio 18"
Suddig bild men man ser lite iallafall:)
b10f15cc83ff4b756e9fea4d3ecf358e.jpg

3908f3931c2879f63ec9c154bc20b6f1.jpg

Liknande trådar

Utrustning Ni får gärna hjälpa mig med mina sadlar. Jag blir inte klokare av att googla runt. Jag har en Equipe Linnea med märkning ”+2 M från...
Svar
1
· Visningar
165
Senast: MiniLi
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
852
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
782
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
23
· Visningar
940

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka