Vilken sitsstorlek har du i sadlen?

Santa Cruz merina 17,5
Kentaur juraj hanulay 17,5

Ligger på 17-17,5 i dressyrsadlar, har långa ben så i hopp blir det 17,5 :)

Jag har en Santa Cruz Scintilla hoppsadel 18" och en Kieffer Lusitano Excellent dressyrsadel 17,5". Hoppsadeln är svart och dressyrsadeln är mörkbrun. Trivs bra med båda. :)

Santa cruz celine (hopp) 17" men bör nog ha 17,5-18"
Santa cruz Arthur delux (dressyr) 17,5" men skulle inte skada med 18"

Har inte längre häst, men sadlarna har jag kvar:

Dressyrsadel: Deuber Maxima Arte 17" hade nog behövt 18 i den, väldigt djupt säte som gör att det blir mindre plats.
Allroundsadel: Vet ej märke (köpte den beg), men misstänker att det är en Claridges från Hööks tror väl att det är en 17".
Hoppsadel: Stübben Siegfried CS, den är 17".

Hoppsadel; bates momentum 17,5"
hoppsadel; passier psl 17,5"
Allroundsadel; olympic club 17"
Dressyrsadel; tekna s- line 18"

Passier Optimum II dressyr, 17,5
Antares hopp 17,5

Jag är inte så lång, 164 cm men har långa överskänklar o får ofta inte plats i 17 men har den mycket framskurna kåpor är 17 rätt för mig.

Liknande trådar

Utrustning Ni får gärna hjälpa mig med mina sadlar. Jag blir inte klokare av att googla runt. Jag har en Equipe Linnea med märkning ”+2 M från...
Svar
1
· Visningar
165
Senast: MiniLi
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
852
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
782
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
23
· Visningar
940

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka