Vilken sits passar denna vagnen?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Fjunet
  • Startdatum Startdatum
F

Fjunet

En sulkysits eller en speedcartsits? Eller inget av det kanske? :confused: Har nämligen ingen aning om hur sitsarna sätts fast + att denna vagnen är ganska gammal och hästgrejor uppdateras ju ofta... Där var tidigare en sits med läderremmar som man spände under träplankan.

04_orig_SE.jpg

Sv: Vilken sits passar denna vagnen?

Huuuu, en sån känner jag igen...

Fast min hade ett litet stag runt träplattan också. Man hade nån platt hård sits med remmar att spänna fast på den. (av formskum eller nåt)
Den orsakade en skada på min svanskota som jag fortfarande känner av även om den hände 1979. :eek:

Min Jerald hade en rätt platt sits med remmar, en sån kanske skulle funka???

Annars funkar det säkert med vissa vanliga sulkysitsar som skruvas.

Haha, jag visste väl att vagnen var gammal ;)

Hittar ingen återförsäljare av den platta sitsen med remmar från Jerald :(

Köp den sits som du vill ha och ta en 2-3 mm aluplåt och borra hål så det passar :idea:

Som Jari säger, om du hittar en med annan fastsättning går det ju ypperligt att borra hål i träplattan.

Men försök att fundera ut någon "ställbar" konstruktion för jag förmodar att kusken inte växt färdigt???

Bidermans är ju återförsäljare av Jerald så de borde väl ha? Våår sulky införskaffades -98 så det borde ju gå att få tag i reservdelar.

Annars sålde jag Jeralden till Skåne så du får väl ge dig ut och leta... :angel:

/// ghost

Haha, jo jag har växt färdigt ;)

Har ordnat sits nu. Tack för all hjälp!

Och kan sitta i en sån där??? :D

Jag är imponerad... ;) Jag skulle aldrig komma på idén att prova, man har väl blivit bortskämd... :o

Liknande trådar

Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 054
Senast: snöflingor
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 838
Senast: Migo
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 315
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10