Vilken sele?

FreeLou

Trådstartare
Har tittat runt bland andra trådar, men ej hittat det jag söker.

Ska köpa ny sele, men har extrem beslutsångest:crazy: Har inte bråttom visserligen, men för varje gång jag "bestämt" mig har jag ändrat mig iaf.
Har kikat på de vanligaste sidorna för selar (som stått i många andra körtrådar) och vet inte vilken jag ska välja.

Just nu tittar jag lite på nylonselar. Zilco tedex vs Ideal Web-Tech, vilken är bäst tror ni? Det känns som att Idealen är bäst för det priset, men jag har ingen erfarenhet av ngn av selarna.

Annars har jag funderat på Imperial Basic, är det ngt?

Har en vbl travare och det är en rockard som jag kör honom med.

Alla tips mottages tacksamt!

Sv: Vilken sele?

Jag tycker både Idealen är snyggare och mer för pengarna än zilcon.
Men på Idealen måste du köpa till huvudlag (eller vanligt träns) och tömmar.

Några här på forumet har Imperials sele. Vissa har Maraton modellen andra den vanliga. Jag tror de flesta är nöjda med dem! :D

Mvh
Emma

Sv: Vilken sele?

Ja, jag håller med om att idealen ser betydligt snyggare och mer välgjord ut än tedexen.. Har huvudlag och tömmar, så det är ju ingen större fara att de ej följer med.

Hmm, lutar nog åt en sån =)

Liknande trådar

Körning Ja, jag vet! Det finns hundratals trådar, men jag behöver ändå ytterliggare input! Jag har bestämt mig för att bli med Russ igen...
Svar
11
· Visningar
1 530
Senast: kolblakkur
·
Körning Ni som kör shettis, om ni skulle köpa en ny sele vilken skulle det bli då? Är det någon som har erfarenhet av Zilco, Drive Out Diplomat...
2
Svar
31
· Visningar
4 528
Körning ... men ok bröstsele passande bruksnsv på 155-160? Tanken är att den skall användas nu när jag gör in hästarna, och vid körning med...
Svar
14
· Visningar
1 403
Senast: Solstrimma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Muddypaws 24/25
  • Hemlösa hundar ökar