sele till shettis

Sv: sele till shettis

Jag har hittat en sele som verkar vara samma som drive out economis sele på http://ponnytravprylar.e-butiken.se/ den heter där: körsele - star för 1700kr är det en bra sele? har även en som heter: Körsele - Avulon för 1500kr och en som heter: Shetlandssele "Berta" - Pfiff för bara 1250kr men dom är väl inget att ha kan jag tänka mig?

Jag väntar hellre med inköp utav sele om inte ens den för 1700kr har tillräcklig kvalité, min tanke är väl att försöka köra honom 2-4ggr/v med en rockard som ska kortas ner till honom och på så vis hoppas jag att den ska kunna passa till honom :confused: men måste ju först få tag i en vettig sele til honom.

Avulon har jag ett exemplar utav hemma, en ok sele men läderkvalitén hade jag gärna önskat lite mer utav faktiskt. Fast för 1500kr kan man nog inte vara allt för kräsen skulle jag tro :)
Avulon har silettdäckel, Berta vagnsdäckel.

*kl*
Intressant tanke (kanske??).
För 16 år sedan köpte jag en bröstsele (som jag beskrev högre upp i trådet). Den köpte jag när min tränare sa att min loksele var inte tillräckligt fin i tävlings samannhanget ;) Den kostade då 12 000:- :eek: Mycket pengar då, även idag förstås ... men den har använts för 5 st olika körponnier under årens lopp. Sedan läser man här om dit eller dat rem som har gått av efter 2/3 år och man börjar fundera... 12 000:-/16 per år, eller 12 000:-/ca 5 för den livslängd som diskuteras här, var inte en dålig investering för en sele som är nästan som ny, än.... Det berör på tidsperspektiv (och ekonomin)

Senast ändrad av en moderator:

För mig blev det en sele från selar.se

Ideal lux maraton/Finsele
Den levereras den 5 september.. LÄNGTAR

Och jag har klämt lite mera på en Idealsele och velar just nu mellan selar i nästa prisklass... :crazy:

De jag funderar på nu är Imperials IR sport maratonsele (en sån har jag till stora hästen och det ÄR ju så härlig läderkvalitet :love:) Men så började jag fundera på Leder Tech kombisele som sägs ska vara liknande läder och då har ju den fördelen av att man tydligen ska kunna använda den som parsele också. Är det nån som har erfarenhet av den?

Gunilla pratar väldigt varmt om de selarna.
Fast jag är nog lite konservativ i det fallet.. n
Anna-Cari

Då va de nog web tech selen jag tänkte på.

Fast jag är nöjd med mitt val och är de så att jag avancerar med parkörningen så får jag väl byta upp mig med parselen också

Liknande trådar

Körning Jag ska köpa loksele till mitt russ och tycker att det är enklast att köpa ny alternativt begagnad från företag. Kan någon möjligen ge...
Svar
1
· Visningar
1 638
Senast: fejt
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 708
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 986
Senast: shia
·
Körning Har köpt en ny (beg.) tvåhjulig vagn, typ rockard/gigg och behöver hjälp att välja vilken sele jag ska köpa. Kör lite för hobbybruk då...
Svar
10
· Visningar
3 443
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt