Vilken säkerhetsväst?

M

Miss_Hanna

Alla ni som tävlar fälttävlan, vad rider ni med för säkerhetsvästar?
Skriv gärna och berätta lite kort om dom, för och nackdelar och även pris kan vara bra att veta! :P
Gärna bild också!

Sv: Vilken säkerhetsväst?

finns det inte redan en sån här tråd?? jaja..har en jätte, jätte bra å skön Zippa väst iaf!! Min är även med axelskydd, men det finns även utan..jag tycker det känns mkt säkert me axelsydd och västen över huvudtaget!

Racesafe är helt klart bäst! Har provat kopiorna med och de är inte alls lika sköna

Jag har också en Zippa fast den varianten utan axelskydd. Den sitter bra och känns inte när man är igång. :p

Är det den västen som är helt i smårutor?
Som ligger på typ 3300 eller så?
Har du ingen bild?

Okej!
Sådan väst har jag provat men tyckte den var klumpig..
Vet att det finns en väst som är helt i smårutor inte ens dom hela där bak..
hm..

Ja det finns en sån också, Phoenix Performance. Men den är inte högsta säkerhetsklass, som Racesafe är, iom att den har små rutor på ryggen och inte avlånga

Racesafe 2000 är klart den skönaste västen! Köpte en sådan i våras och jag älskar den :love:
Tycker det är bra pris på den i förhållande till hur skön den är.

*kl*

Nu rider jag ju dock inte fälttävlan men galopp och vill också slå ett slag för racesafe rs2000 den är :love: :love:

Var har du köpt din väst?
Den med dom smårutorna hela vägen, är den inte godkänd för fälttävlan då? Har du bild på den?
Det är nämligen så att jag är hoppryttare, och har endast startat 1 fälttävlanstävling..och det kanske blir någon fler, men rider mest hoppning. Därför vill jag ha en smidig och skön väst där..men som samtidigt funkar i terrängen..

Heej

Jag har en Racesafe 2000 o den e ju bara hur skön som helst. Red utan väst innan jag börrjade me FT bara för att jag tyckte det kändes som att rida med ett sköldpaddsskal. Men så köpte jag denna i falsterbo i sommras sen dess har jag använt den både i hopp- o fälttävlanstävlningar. Rekomenderar den varmt!

Hur köper man en Racesafe 2000 då? Tänkte om jag skulle köpa en sån, för jag ska kanske börja med fälttävlan och vill ha en bra väst:D! För det låter på er som att den är bra ;) !

Jag har en hoppväst med småruter hela vägen men den är inte godkänd för klass 3 ( fälttävlan ) :( men det är inte så konstigt för man känner knappt att man har den på sig , men om man bara ska tävla hoppning så rekomenderar jag den väldigt mycket ( dock är den rätt dyr ) men den är verkligen prisvärd . :banana: men kopiorna är inte alls lika sköna provade en sån först men dom är väldigt stela och oformade jämfört med den riktiga . så om ni har råd tycker jag absolut att ni ska köpa det då ! :D :D :bump: :p tack för att ni läste :love:

Jag måttbeställde min från www.treehouseonline.co.uk eftersom jag aldrig passar i standardstorlekar (kort, smal och rel. stor byst) och den sitter perfekt! Det blev billigare att beställa därifrån än att köpa i Sverige. (+ att man kan välja färg, men tråkiga jag vill ju bara ha svart :smirk: )

Tror ni det skulle vara fult med en knallgul Racesafe???

Skulle vilja ha detta skydd i knallgult:
5000_550.jpg

Eller blir det gräsligt? Om jag matchar med svart?

Hästen är mörkbrun-svart(beroende på årstid).

Måste få fråga, blev lite intresserad av skydden. Vart har du hittat dom, finns det någon sida kanske :)

Liknande trådar

Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
138
Senast: Fiorano
·
Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
742
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
941
Senast: ufot
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
875
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Hård nacke