Min sadel kom till Sverige igår så den kommer hit till veckan!! Tog fem veckor att få den och de brukar säga 6-8 veckor. Vet dock att de prioriterar åf med bra betalningshistorik, så är bra att kolla lite med andra var de beställt från.Hur länge får man vänta när man beställer nytt? Lämnar du in din gamla sadel i inbyte?
Jag chansade på en Olympia och fick hem den igår, och det blev så bra! Mig passade den bättre än Emporion, som ju också var väldigt fin att rida ut.
Att sittpunkten är något längre bak på Olympian kändes bättre för mig, och jag tyckte att stöden passade min längd på benen.
Hade jag beställt en ny sadel, så hade jag nog valt kortare benstöd, men det här fungerar bra.
Det enda lilla som jag är lite lite ledsen över, är att den är svart och inte brun.
Hade jag kunnat välja så hade jag valt brun. Men jag är ändå jättenöjd.
En begagnad sadel som passar både häst och ryttare och som är välskött och i fint skick, är toppen.
Jag tycker faktiskt också att även den svarta är fin. Alltså, det är ju en så fin sadel med så fint hantverk.
Ja, lite kär är jag nog!
Vad kul att Olympian passar er båda! Det är lite häftigt hur samma sadel dessutom kan kännas olika på olika hästar. Igår red jag i en Amerigo Cervia och jag har avskytt den, men på hästen igår köndes den toppen .