Vilken sadel ska man ha?

D

Dos Equis

Denna djungel av sadlar...
Min sadelutprovare säger att jag ska ha en Pessoa Don Neco till min häst. Är det någon som har en sån? Är den bra?

Sv: Vilken sadel ska man ha?

jag tycker du har en konstig sadelutprovare om han säger så :smirk: Det är ju faktiskt inte märket på sadeln som är det viktiga, utan hur den ligger. En pessoa sadel kostar ju en hel förmögenhet ;)

Jo, så klart men han såg först på hästen och lade sedan på sadeln och tyckte att den låg bra.:)
Men hur vet man att han inte bara försöker tjäna lite pengar på en dum och okunnig liten ryttare.....:devil:

jo men om du provar en sadel som kostar 20.000 mindre men som är likadan i form och stoppning så spelar det ju ingen roll :smirk: är det sadelprovaren som har sadelförsäljning också eller :p ?

Har en Pessoa Don Neco och är jättenöjd med den. Mjuk och ovanligt skön för att vara hoppsadel, passar på många hästar. Köpte min för 14.000 för drygt ett år sedan så de är ju inte SÅÅ dyra.

Provade andra Pessoasadlar och ett annat liknande men billigare märke, alla dessa andra hade paneler medan Don Necon är ullstoppad - mycket bättre för känsliga hästar (och säkert andra hästar med!)

Väl värd pengarna tycker jag.

Fast det viktigaste är ju att den passar hästen förstås!

Och tyvärr kan man inte lita på alla sadelutprovare utan måste tänka lite själv också.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
252
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1...
2
Svar
27
· Visningar
2 271
Senast: Tossa90
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka