vilken röra?

saffran

Trådstartare
hej! jag har ett stort eller litet problem!:crazy:

har 3 hästar 2 hos min mor som hon sköteroch 1 där jag bor!

ska flytta till så mor och jag kommer ha ca 3,5 mil mellan oss.

har fått erbjudande om att hyra ett eget stall med 3 boxar(finns 5 boxar men hyr bara 3) för kallhyra 1500 kr/mån belyst gummiflispaddock och bra ridvägar! ligger ca 1 km från mitt hus! nackdelen är att jag får sköta allt själv, fodring,in/ut mm, men jag får det oxå precis som jag vill ha det(e lite petig).

det andra stället är vissa pass i veckan man får ta, ingen paddock men ok ridvägar, ca 2.3km från mitt hus! kan ej ta med alla hästarna utan bara en! kostar ca 2000 kr/mån viss del foder ingår!!

det är bra hagar på båda ställena och bra ridvägar!
har tillgång till att köpa foder på nära håll!

vad skulle ni valt, och varför???:confused:

behöver verkligen hjälp!!!

Sv: vilken röra?

Har jag fattat allt rätt nu så har du för närvarande 1 häst själv som du sköter och rider och din mamma tar hand om de andra 2 utan din hjälp.

Har du tiden för 3 hästar samt allt arbete med vad eget stall innebär så hade jag röstat för alternativ nr. 1. Men då är det in- och utsläpp, fodring, mockning, bära vatten till hagar om det inte finns slang, mockning av hagar, kolla staketen m.m....

Risken är ju att du inte hinner med hästarna när allt annat är klart, men känner du att du ändå gör det så är det ju helt klart roligare att kunna ha alla sina hästar hos sig. :)

Det finns många på buke med egna stall som borde kunna dela med sig av erfarenheter, om de inte skriver här kan du ju söka på det.

ja du fatta det hela rätt! man kan säga att vi hjälpsåt båda två! har hon mycket på jobbet tar jag alla, har jag mycket tar hon alla! hon jobbar nära där jag har min ena häst!

hästarna jag har är en 3 åring som rids, en 2 åring och en 16 åring som är dräktig och bara promenadrids!

tanken är att sälja en av unghästarna och ev fölet så vi bara har 2 hästar kvar!

jätte bra att få tips om vad andra hade valt!
tack tack:bow::bow:

:banana: Alternativ ett :banana:

Om du hinner... Men din mamma kanske kan hjälpa dig ibland. Eller så kanske någon annan vill hyra in sina hästar i stallet och så kan ni hjälpas åt. En halv fodervärd kanske... eller medryttare.

Du ska se att det löser sig...

tack alla som har svarat!:bow:

som det ser ut nu lutar det mest åt alt, nr 1!!

men men allt kan hända och vi får se!!

tack igen!!:bow:

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 010
Senast: Sorgsen
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 493
Senast: nexxa
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 902
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 338

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka