vilken ras???

N

NiraK

funderar på att skaffa en liten vän till min innekatt. Har tänkt mig en raskatt. Men vilken ras.

Har följande krav

* Finlemmad, stora öron, kort päls (men ej naken ;) )
* smart
*pratsam
*social

Tips??

Nirak

Sv: vilken ras???

Är inte de extrema i sitt utseende? Gillar inte riktigt nospartiet på dom.. men jag har lite dålig koll :o
Har en gatukorsning :angel: nu.. vill ha nåt liknande honom men lite spenstligare

eskilinpersonliten.jpg

Nirak

Devon säger jag, partisk som jag är! ;) Dock vill jag minnas vid att du inte riktigt gillade pälsen på dem (riktigt underligt, det finns väl inte mycket underbarare än en härlig tjock devonpäls :love: )
Aby kanske? Fast devonerna har ju större öron :angel:

Jag känner spontant att en aby säkert skulle passa dig utmärkt! Otroligt vackra och trevliga katter...

raderat--

*tioooooooooooo*

Senast ändrad av en moderator:

Jag har faktiskt haft en abessinier, gillade hans temperament väldigt mycket.. dock skulle jag gärna ha nåt lite nättare.. Men det finns kanske variationer i rasen också?
Gillar typen på cornish rex men inte pälsen.. vill ha en kort, silklig rak päls ;)

Nirak

Jag har faktiskt haft en abessinier, gillade hans temperament väldigt mycket.. dock skulle jag gärna ha nåt lite nättare.. Men det finns kanske variationer i rasen också?
Gillar typen på cornish rex men inte pälsen.. vill ha en kort, silklig rak päls ;)

Nirak

Den amerikanska typen tror jag är lite nättare och de har större öron. Vet inte hur pass vanlig den typen är i Sverige men i Danmark finns den iaf.

Liknande trådar

Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
33
· Visningar
1 813
Senast: Zoya
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 387
Senast: Sel
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 232
Senast: Caoimhe
·
Övr. Katt Nu tar jag förhoppningsvis ut detta lååångt i förväg men jag funderar lite och blev nyfiken. Jag har en slags hatkärlek till min katts...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 488
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17