Vilken ras? Som en svart-vit new foundland eller nåt?

Anna Lilja

Trådstartare
Hej,

Idag mötte jag en hund som jag aldrig sett förut, den var svart vit (inte i stora fält bara) med bland annat prickar på. Den var stor och fluffig i pälsen och gullig som bara den. Den var lös och jag returnerade den till ägaren, allt gick snabbt så jag hann aldrig ta en ordentlig titt och efteråt ångrar jag att jag inte frågade vilken ras det var. Har läst att det finns svart vita new foundland och kollat lite på nätet men inte hittat någon bild på någon som överrensstämmer. Vad tror ni, kan det vara en svart vit new foundland eller vad kan det vara?? Tack för idéer!

Sv: Vilken ras? Som en svart-vit new foundland eller nåt?

Kanske en Landseer?

Du var mig en snabb en! :) En helt ny ras för mig! (Å andra sidan är jag inte så bra på hundraser). Kollade på http://www.svlk.se/ och jo, det kan varit en sådan hund, men kanske en unghund i så fall. Den hade inte jättelång päls och kändes nästan lite som valppäls! Gullig och rar som sagt!

Jo det finns svartvita njuffar, det kan vara en sådan -en landseer eller helt enkelt en blandras :)
Fast .. *tänker* svartvita njuffar får inte vara prickiga (har jag för mig) men det kan ju vara en sån endå.

Hm, ja det kan ju vara en blandras förstås. Kollade lite igen på foton på http://www.svlk.se/ men är inte säker på att det var en sån. Får för mig att öronen var lite mindre, små "björnöron", hm hur förklarar jag detta nu, alltså teddybjörnöron :confused: comprende?

Landseer så klart! Världens mysigaste hundras!:D Är jättenöjd med vår pärla!

Kan så klart vara en Landseer... dock e inte svarta prickar önskvärt på dom heller..:angel:

För övrigt är dom inte spec lika en njuffe längre....

Mvh/ "Fleetrun´s Kennel... ägare till 4 st Landseer:love:

Känner en som har en Landseer, bara sett kort men jättesöt! verkar va himla trevlig ras. Men väldigt mycket hund :)

Känner en som har en Landseer, bara sett kort men jättesöt! verkar va himla trevlig ras. Men väldigt mycket hund :)

Dom e helt underbara:love::love: stor,pigg och alert och älskar att följa med familjen!
Ja mkt hund är det för pengarna:D och dom äter en del:angel:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla duktiga hundmänniskor! Nu hoppas jag verkligen att jag kommer till sinnes ro... Jag och min sambo har en corgi hanne på tio...
2
Svar
37
· Visningar
3 048
Senast: dobbis
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 894
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 535
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V