G
Generalen
Sv: Vilken ras ska man välja?
NU blev jag avundsjuk!
NU blev jag avundsjuk!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har bara varit kattvakt åt två birmakillar och de var rätt aktiva. Tuggade glatt sönder en del böcker och några kuddar. Jag jobbade ju så jag kunde inte aktivera dem så värst mycket, var ju i stallet också men jag försökte att vara hemma lite extra och ta hand om katterna. Men en väldigt mysig ras, som dock kräver pälsvård och aktivering.
Jag har på ett ungefär samma kriterier som TS nu när jag och sambon försöker välja katt, men vårt val ska helst fälla så lite som möjligt. Jag är lite småkär i ryssarna, men hur mycket fäller dom?
*kl*
Ursäkta TS om jag snor tråden lite, men någon som vet hur pass mycket bengaler fäller, likaså abessinier?
Exoten vet jag inte.
Vill man ha en lugn katt skulle jag inte rekomendera en exotic. Jag har själv två och de leker rövare hela tiden, istort sätt aldrig en lugn stund.
Men jag kanske har lyckats med att köpa två enegri knippen...
Och hur mycket fäller en vanlig korthårig huskatt? Vi har både lång- och korthår (huskatter) och drar du handen över någon av dem ser det ut som att halva katten följde med! därav min stooora längtan efter en egen katt av ras som inte fäller i sådana kopiösa mängder nu när jag ska flytta hemifrån .