Vilken ras är det jag sett?

mandalaki

Trådstartare
Är inte hundmänniska, därför har jag ingen aning om vilken ras hunden har som jag sett i mina kvarter ett par gånger nyligen (från bilen, annars hade jag frågat).

Den ser ut som en kortbent golden, så ljust gul att den nästan är vit. Den är lite mindre än golden, har något klumpigare huvud och ett par beige fläckar - en vid svansen och den andra på huvudet.

Är det en gatukorsning eller kan någon erinra sig en ras som ser ut så? Möjligen är det nåt slags spaniel men den ser inte ut som t ex springer spaniel, den har mycket knubbigare och kortare nos...

Sv: Vilken ras är det jag sett?

Clumber_Spaniel.jpg

Om inte jag får en ny basset (eller två) så vill jag ha en clumber :love::love:

Sv: Vilken ras är det jag sett?

Tack för svar, alla, vad säkra ni är:bow:

Det är nog en clumber jag sett - även om "min" inte ser ut att ha lika mycket päls och är lättare i typen. Det kanske är en ung tik?

Ser jag den snart igen så måste jag fråga.

Både clumber och jaktcocker ser jättefina ut på bilderna.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 211
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Blev lite nyfiken då färger/färgbeteckningar kom upp i uppdateringstråden. Så, jag tänkte att det kunde vara kul att få veta vilka...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 121
Senast: Sampi
·
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 929
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Med inspiration från tråden "Hur "försvarar" man köp/avel av osunda raser?" så vore det kul med en lista på raserna och hur sund/osund...
Svar
5
· Visningar
7 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka