Vilken karens på djävulsklo

milian

Trådstartare
Då en av mina hästar har muskelproblem så har eq föreslagit dk, problemet är att jag vet inte om jag vågar, enligt Peter Forsberg på STC så används det på " egen risk" för det finns ingen fastställd karenstid,
när man pratar med återförsäljare så säger dom att det inte finns någon karenstid och att flera hästar tävlar på det och att det inte ger utslag på dopingprov:confused:

Min mening är ju inte att hästen ska tävla på det men man vill ju gärna veta hur lång tid det finns kvar i kroppen om man skulle använda det.

Är det nån här som vet vad som gäller:confused:

Sv: Vilken karens på djävulsklo

Det är 96h karens på all homeopatika, med spädning på mer än 1:10.000. Sen om det syns på tester, det vet jag inte.

finns ju andra medel som man får använda. kommer inte ihåg vad vi använder men det är gdk av stc. Bättre att använda det.

Men det står att preparat med inflammationhämmande egenskaper =minst 14 dygn , räknas inte dk dit då :confused:

Enligt STC O DSM borde det ha minst 96t ev 14 dagars karens men eftersom preparat med DK (mot reglerna) godkänts av SJV som fodertillsats trots att de saluförs som preparat med medicinsk effekt kan STC int karensbelägga DK.
PL

Om man använder det så ska man alltså räkna på 14 dagar då?

Puttar upp en gammal tråd då jag är nyfiken om djävulsklo går att spåra i urinen eller blodet?
Använder inte det själv men har en i stallet som ger det och tänker tävla på det och hävdar att det inte går att spåra i ett dopingtest.

Hur kan det vara karens på homopatika, det är som att säga att det ska vara karens på placebo. Kul att se någon försöka hävda bevis.

Vad jag vet är det 96h, men det är det på mycket saker. Som ljustrålning men det kan man inte sättas dit för att det går inte att spåra. Då behövs fotobevis, därav frågan om DK går att spåra?

Puttar upp en gammal tråd då jag är nyfiken om djävulsklo går att spåra i urinen eller blodet?
Använder inte det själv men har en i stallet som ger det och tänker tävla på det och hävdar att det inte går att spåra i ett dopingtest.

Man kan ju fråga sig hur den människan tänker.

Av någon anledning ges hästen djävulsklo. Förodligen för att hästen är drabbad av någon form av skada och/eller smärta. Då tycker denna ägare att det är ok att tävla hästen?

Det tror jag säkert att man kan, OM man vet vad man letar efter.

Förfärligt att någon vill tävla på det, säg till henne att det är som att tävla hästen på butta!! :crazy:

Man kan ju fråga sig hur den människan tänker.

Av någon anledning ges hästen djävulsklo. Förodligen för att hästen är drabbad av någon form av skada och/eller smärta. Då tycker denna ägare att det är ok att tävla hästen?[/QUOTE]

Det slog mig också Monte, den är ett anti inflamitorisk medel (not sure how that is spelled), för muskel och artritis ledverk. Den växer i stor delen av Afrika och i America, (den växer vilt där jag växt upp kallas för Devals Claw).
Yucca har samma egenskaper.

Kan meddela att h*n har tävlat hästen på vanlig butta också...
H*n vill ge detta till hästen för att förebygga inflammation i kotorna fram.

Aha, jag vet hur det är i förbyggenda syfftet?
Hålla på att läsa själv som gamle maren börja knacka i knä och gå lite stel.
Tiden hinner ikapp oss alla.

Jag vet att det ÄR karens på DK, men det är en ört så går det att spåra i ett dopingtest?

Jag vet själv att det är karenstid på det, men om jag ska tipsa på en tävling som denne ska på så vill jag veta om det går att spåra!

Vilken kossa!:rage: Jag blir precis galen när jag läser sånt här, det är ju pga såna här människor som inte har nåt samvete som vi måste ha så stränga doping regler. Kossa!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Ja så föll det sig så att min syster blev nya Ridläraren på klubben här hemma.:) Pga att en del hästar sålts av var där jätteont om...
Svar
18
· Visningar
4 410
Senast: mahlmt
·
Hästmänniskan Denna helgen flyttar två av mina kompisar sina hästar till ett annat stall.. Anledningen är väl delvis för att det blir sämre och sämre...
Svar
10
· Visningar
1 476
M
Ekonomi & Juridik Jag är lite i valet och kvalet och väljer att skriva under skyddat alias för att inte göra någon upprörd. Min häst står sedan...
Svar
13
· Visningar
1 589
Senast: svampbobbis
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 392
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar