Vilken karaktär/serie eller film?

Dayenerys i GoT .....

Nä, någon i Harry potter-universumet.
Vem som helst, bara jag får dela ett jäkla rum med några andra prepubertala häxor och lära mig trolldom varje dag på HOGWARTS. :eek:
YES (till det där sista), det var omedelbart det första svaret jag kom tänka på :bow::bow::bow:
Spela roll vem men jag vill gå på Hogwarts och sedan leva i världen som mugglarna inte ser :love: ... fast vänta, jag vill inte vara harry potter den stackarn, någon måtta får det vara :o:angel:

Jag hade velat leva i Mumindalen! Alltså; saftkalas, lagom äventyrliga äventyr, gång ide på vintern - jag ser inte hur det skulle kunna vara ett dåligt liv :love:

(Annars känner jag mig förvånansvärt lik Åsnan i Shrek så det skulle bara vara för mig att byta miljö så skulle jag smälta in perfekt :D)

Jag hade velat leva i Mumindalen! Alltså; saftkalas, lagom äventyrliga äventyr, gång ide på vintern - jag ser inte hur det skulle kunna vara ett dåligt liv :love:

(Annars känner jag mig förvånansvärt lik Åsnan i Shrek så det skulle bara vara för mig att byta miljö så skulle jag smälta in perfekt :D)

Alltså muminlivet låter inte helt fel!

YES (till det där sista), det var omedelbart det första svaret jag kom tänka på :bow::bow::bow:
Spela roll vem men jag vill gå på Hogwarts och sedan leva i världen som mugglarna inte ser :love: ... fast vänta, jag vill inte vara harry potter den stackarn, någon måtta får det vara :o:angel:

Ja! Hogwarts!! Vara någon helt normal elev där som faktiskt hinner gå på alla underbara lektioner och träna på allt man vill :love:

Åh så många sympatiska bukare :love:
Jag gillar Discworld. Det känns inte helt hopplöst ur ett jämställdhetsperspektiv, även om jag nog skulle dö rätt snabbt i Ankh-Morpork :rofl:

Hade gärna rest med 9/10 Doktorn också. Eller för all del med Arthur Dent. Eller jobbat med Torchwood. Eller Firefly.
Detta Discworld har jag missat men det verkar ju som om jag borde kolla upp det! Låter härligt!

Ja! Hogwarts!! Vara någon helt normal elev där som faktiskt hinner gå på alla underbara lektioner och träna på allt man vill :love:
Det märks på din avatar/namn här :angel::D
Gå i alla gamla korridorer och trappor med alla tavlor med motiv i rörelse :love: Gud vad ledsen jag var när jag var harry potter nörd som mest att jag inte fick gå där :o:D

... Kanske inte heller när Voldemort levde och var som värst heller :cautious: att bara gå där skulle vara ett äventyr i sig, jag behöver ingen trångsynt massmördare också :p

Edit: Fast detta utspelade sig på 90-talet och jag skulle inte börja förrän 2002, so I'm safe :p

Det märks på din avatar/namn här :angel::D
Gå i alla gamla korridorer och trappor med alla tavlor med motiv i rörelse :love: Gud vad ledsen jag var när jag var harry potter nörd som mest att jag inte fick gå där :o:D

Haha ja! Tänkte inte ens på Hogwarts :o men åh så roligt det hade varit! Om man ska tro gamla Pottermore så är jag Slytherin/Gryffindor, undra vilket hus man skulle valt.

Haha ja! Tänkte inte ens på Hogwarts :o men åh så roligt det hade varit! Om man ska tro gamla Pottermore så är jag Slytherin/Gryffindor, undra vilket hus man skulle valt.
Hatten skulle ha valt åt dig ;)
Och jag fick Ravenclaw, kändes rätt troligt :D Fast hade kanske varit jobbigt med att besvara en gåta varje gång man behövde gå till sitt :cautious::p

Är du säker? Det skulle inte förvåna mig om hon lämnat över ansvaret men finns kvar i kulisserna som mentor :heart
Kollade för säkerhets skull, från harry potter wikin:
I epilogen, 19 år senare, är Neville lärare i örtlära på Hogwarts.J.K. Rowling har också avslöjat i en intervju att han gifter sig med Hannah Abbott, som tar över Läckande Kitteln. Det är okänt om paret någonsin fick några barn
Jag tror att han hade rodnat och snubblat över sig själv om han hade fått erbjudandet om att bli rektor :D men skulle inte förvåna mig om han blir det till slut när mcgonagall går i pension ;) men det kan ta ett tag, hon är seglivad!

Kollade för säkerhets skull, från harry potter wikin:

Jag tror att han hade rodnat och snubblat över sig själv om han hade fått erbjudandet om att bli rektor :D men skulle inte förvåna mig om han blir det till slut när mcgonagall går i pension ;) men det kan ta ett tag, hon är seglivad!
Det är hon visserligen! :D Men åh vad jag hade velat gå på Nevilles lektioner!! Och få ströva i skogen tillsammans med Firenze :love:

Hatten skulle ha valt åt dig ;)
Och jag fick Ravenclaw, kändes rätt troligt :D Fast hade kanske varit jobbigt med att besvara en gåta varje gång man behövde gå till sitt :cautious::p
NJA, den tar ju faktiskt hänsyn till önskemål också, även om den dissade Nevilles. Men jag hade nog valt Slytherin om man tänker nutida efter reformerna.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag brukar göra en (underbar!) rawfood frukoströra baserad på groddade nakenhavrekorn. För det ändamålet så groddar jag en stor bunke...
Svar
0
· Visningar
417
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 849
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka