vilken j-vla dag...

Sv: vilken j-vla dag...

Beklagar verkligen! :( Det blir sannerligen inte lättare bara för att de är riktigt gamla. Det är en stor sorg att mista en gammal vän.

Det lyc skriver står jag absolut inte för personen bakom nikket är ingen jag känner eller vet vem är.

MEN jag har absolut inte skrivit något om att du på något sätt skulle ljuga!? Jag kan återigen bara skriva att du har helt missuppfattat mitt inlägg!

Jag borde naturligtvis skrivit tydligare att jag menande att det är fantastiskt att Er vän vart så gammal.

Jag menar absolut inte att ni på något vis skulle ha behövt bevisa för någon, och absolut inte för världen hur gammal eran hund var. Det finns nog fullt med gamla hundar vars ägare inte skulle kunna bevisa åldern på deras hundar oavsett om dem vill eller inte och jag tar det liksom föregivet. det är också säkerligen därför som lyc,s länk kan visa på betydligt äldre hundar en rekord boken , vissa vill vara i strålkastarljuset och andra eller de flesta väljer att inte vara det. Rekord boken var för mig bara ett mått på att eran hund vart extremt gammal, för mig är det absolut inget konstigt att det finns äldre hundar än så men ber STORT om ursäkt för det extrema missförståndet och jag skulle inte ha utryckt mig så klumpigt!

Er hund skulle ju inte på något vis varit lyckligare om ni gått ut i världen och sagt att Er hund var bland de äldsta så jag vill helt ta avstånd från detta påstående om att ni skulle rapporterat in det någonstans!

Jag vet mycket väl hur jobbigt det är att förlora en gammal familjemedlem även om min tik bara vart häften av Er hunds ålder, men min tik hade lidit av kraftiga ryggsmärtor större delen av sitt liv. :(

Jag hoppas att du nu kan släppa denna disskussion åtminstone mot mig och istället fokusera mot ert eget sorgearbete.
Ber återigen om ursäkt.

Det var han... en valdigt speciell och rolig hund, som larde sig "high five" fort.. och garna high fivade mig sa hart han kunde om jag var langsam med hans godisar...

Han forsokte till och med kora bil i sin "ungdom"... det gick inte sa bra, men den trasiga bilen har vi kvar :angel: (Tror du husse larde sig att inte lata blue sitta i framsatena? neeeh... )

Äsch, vem klarar uppkörningen på första försöket? Man måste ju öva sig ett par gånger. ;)

Min äldsta blev sjutton (labbekorsning). Hon var egentligen frisk och kry ända till slutet, lite skumögd bara, och med en mystisk selektivt dövhet som dök upp lite nu och då vid inkallning. Kylskåpet däremot hörde hon från våningen under. :devil:

Hon ramlade i trappan och bröt tassen, varken veterinären eller jag ville att en gamling skulle behöva sövas och opereras, så istället fick hon somna in direkt. Det är ju fruktansvärt hemskt varenda gång givetvis, men just när man haft med dem nästan hela livet så... :cry:

Men tank om du sorjer och mots av "Nehe sa gamla kan hundar inte bli - du ljuger"?

Sen Kanner faktiskt Lyc mig, sa hon om Nagon borde f-n veta battre. Du kanner mig inte, sa det kanske ar mer forstaeligt.
Var skrev jag att du ljuger? Jag skrev att det låter märkligt, för för mig är det väldigt ovanligt att höra talas om så gamla hundar, men efter googlande så verkar det ju finnas en del äldre. Och som du skrev så är såklart inte alla intresserade av att ringa media när de har ett gammalt djur.

Chilla lite.

Och ja jag känner dig, och jag vet att hunden hade ett bra liv med dig. (nåja, dom åren du bott där, men säkert innan också.)

Beklagar din och din familjs förlust... Måste vara enormt tomt efter en kär vän och vad jag förstår också en stor personlighet. "Världen ändrar sig lite var dag, men ibland blir den aldrig densamma mer..."

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka