Vilken hudton har jag?

_FiA_

Trådstartare
Skulle ni kunna hjälpa mig med en sak? Har jag varm, kall eller neutral hudton? Tycker att det är jätte svårt att veta !:D


Lägger in rätt många(pinsamma, fula och otroligt gamla) kort så kanske ni ser på ett ungefär. Var tvungen att ha kort där jag inte har så mycket smink i ansiktet så att inte en foundation luras. Och nu för tiden har jag rätt mycket smink vilket jag inte hade på dessa oldies. :D:D







 
Sv: Vilken hudton har jag?

Är enklast att avgöra med hjälp av guld och silver.
Ser man bättre ut i silver är man kall, i guld är man varm. I den andra metallen ser man gärna "livlös" och blek ut.
Oftast vet man dessutom detta själv eftersom man ofta trivs bäst i de färger som passar en bäst :)

Men du passar onekligen bra i den blåa färgen på tröjan vilket leder till att du lär vara kall.
 
Sv: Vilken hudton har jag?

Men är inte den blåa nyansen varm? Jag skulle i alla fall vilja påstå att TS är varm i hudtonen :p
 
Sv: Vilken hudton har jag?

Är enklast att avgöra med hjälp av guld och silver.
Ser man bättre ut i silver är man kall, i guld är man varm. I den andra metallen ser man gärna "livlös" och blek ut.
Oftast vet man dessutom detta själv eftersom man ofta trivs bäst i de färger som passar en bäst :)

Men du passar onekligen bra i den blåa färgen på tröjan vilket leder till att du lär vara kall.

Jag tycker att jag passar i både guld och silver och ser ingen skillnad... men jag kanske är blind:p



den där färge/tröjan får jag höra från många att jag är fin i
 
Sv: Vilken hudton har jag?

Om du tittar på dina handleder, är ådrorna mer blå eller mer gröna?
Kan du inte riktigt avgöra?


Jag tycker det är svårt att bestämma vilken hudton jag har, men tror jag är neutral mot varm. Om jag skulle gissa utifrån dina bilder skulle jag säga neutral mot kall.
 
Sv: Vilken hudton har jag?

Man kan vara neutral också, som nyponros säger. :D

Jag passar jättebra i kalla färger, men funkar riktigt bra i vissa varma också. När jag tittar på mina ådror är det svårt att avgöra, men det går nog åt blått... :p
 
Sv: Vilken hudton har jag?

Funkar dock inte på alla. Jag har lika många gröna ådror som lila och passar lika bra i silver som guld.
Jag räknar mig som neutral mot varm.

Så man får ta det med en nypa salt.
 
Sv: Vilken hudton har jag?

Håller med nyponros och säger att du är neutral mot kall och mer mot kall än neutral. Men tycker inte du är superkall.
 
Sv: Vilken hudton har jag?

Om man tex ska köpa mineralsmink så är det olika beroende på om man är varm, kall eller neutral. Kolla lily lolo tex.
 
Sv: Vilken hudton har jag?

Inte om man ska beställa lily lolo hoppas jag. Det är halva priset att beställa från England. Det går att beställa små prover av allt innan man köper en full size.
Inte tull heller inom EU så frakten blir inte så mycket.
 
Sv: Vilken hudton har jag?

Det hjälper ju inte om inte de som jobbar där har koll, vilken min erfarenhet säger att de sällan har. Beroende på butik då, möjligtvis. Dessutom kan ljuset inomhus luras ganska ordentligt.
 
Sv: Vilken hudton har jag?

PS. Varför undrar man? :p

Jag har några blåa och några blåa med grön ton. :DO_o

Varför jag undrar är helt enkelt för att jag ska köpa foundation och annat smink och vill veta vilka färger jag "borde passa i" och för att jag börjar bli lite less på at få olika svar varje gång jag går in i en sminkbutik.:sneaky:
 
Sv: Vilken hudton har jag?

Tikei har någon sorts beskrivning av de olika hudtonerna. Deras test går i princip ut på att du håller först ett starkt rosa och sen ett starkt orange tyg mot ansiktet.

Klär du bäst i det rosa har du kall hudton(och då troligtvis blodådror som ser blå ut) och om du klär bäst i det andra är din hudton varm(blodådror som ser gröna ut). Klär du lika bra i båda har du troligtvis neutral hudton(eller gott självförtroende:D) och dina blodådror ser både gröna och blå ut.

Jag sitter med precis samma bekymmer. Min hy har fått spunk och min vanliga mineralfoundation är slut. Eftersom jag trots halvdant självförtroende tycker att jag klär lika bra i rosa som i orange och dessutom har både gröna och blå ådror på armarna är jag väl neutral. Har beställt hem prover, men det blir inte riktigt bra!
 
Sv: Vilken hudton har jag?

Du kan ju pröva att lägga ut bilder också så kanske fler kan hjälpa? :)

Jag tycker det också är svårt att uppskatta sin hudton. Jag har hört både kall och varm, och jag tycker jag passar lika bra (lika dåligt) i olika färger och särskilt guld och silver. Jag har lite guldiga toner i mitt annars bruna hår, något frisörer brukar uppmärksamma då de tror det är färgat. Men jag tror ändå jag är lite mer åt det kalla hållet.

Ang blodådrorna tycker jag det är enklast att se vilken färg man har om man är några stycken och jämför sinsemellan. Jag har alltid tyckt de sett både blå och gröna ut men när jag jämfört med några vänner så tycker jag ändå att de ser mer blåa ut.
 
Sv: Vilken hudton har jag?

Varmt: Klär bäst i gul-rödbaserade färger som tomatrött, orange, grönt, gult, brunlila, koppar, mässing och guld.

Kallt: Klär bäst i blåbaserade färger som blått, rosa, blålila, vinrött, grå-svart-vitt, järn och silver.

Att man klär bäst betyder ju inte att det inte funkar med de andra, men att de inte funkar lika enkelt. Lila , bruna och beiga toner samt mililtär/olivgrönt funkar ofta till båda sorterna.


Och med tanke på att du själv verkar välja kalla färger på tröjorna på bilderna så skulle jag säga att du har kall hudton, med lite dragning åt neutralt.
 
Sv: Vilken hudton har jag?

Vilken bra beskrivning! :)

Jag har en fråga till er som är lite insatta. När en person är varm, har de alltid en gul underton? Och vid kall hudton, har dessa personer alltid en rosa underton? Eller går det att vara gul och kall samt rosa och varm?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 627
Senast: fixi
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Förlåt att dethär nog inte blir så bra skrivet. Men som ni kanske vet så är jag ihop med en kille som jag kallar för T. Och han är min...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 102
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär kommer vara om nånting som har hänt för mig som jag inte har be rättat om såmycket förut. Och det är nånting som har kommit upp...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 715
Senast: LiviaFilippa
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 894
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp