Vilken hoppsadel?

Ladyyy

Trådstartare
Jag har ett 6årigt sto som är så svår att hitta sadel till. Hade en prestige APPALOOSA golden star som låg skit rent ut sagt. Söker nu en bra hoppsadel men bra stöd och möjligtvis cutback. Vilken sadel tror ni passar denna tjejen? Ganska hög manke med svängd rygg.
BcCFruTAWBE
Klicka på länken för att se bilden på henne!!! https://www.instagram.com/p/BcCFruTAWBE/

Senast ändrad:
Eftersom hon är överbyggd så är det viktigt att sadeln ligger i rätt balans och inte glider fram mot bogarna. Rekommenderar dig starkt att ta hjälp av en sadelmakare/sadelutprovare som kan hitta rätt modell för er.

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 322
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Hej! Ska ta hjälp av sadelprovare framöver, men söker ändå lite input. Vi har en swb/welsh sekt B med ganska ”welshisk” rygg. Nästan...
Svar
1
· Visningar
531
Senast: Elisha
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 282
Senast: Aifos
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka