Vilken hjälm?

Venus_in_Furs

Trådstartare
Ska köpa ny hjälm, men kan inte bestämma vilken av dessa;

084348_001.jpg

078887_001.jpg
den är ganska ljus svart på riktigt, inte brun...

Jag behöver en bekväm hjälm då jag ska jobba med att träna hästar i några månader. Har en Charles Owen showjumper nu så en nättare än den är önskvärd. Hjälmen kombineras oftast med dessa kläder
http://www.agerstaridshop.nu/images/66_vikur_pants_K41512-900.jpg
och
http://www.agerstaridshop.nu/images/66_esja_svart.jpg

är mest inne på Jofahjälmen då den är så skön, men jag vet inte.. tycker ni den ser väldigt hemsk ut?:D

Sv: Vilken hjälm?

Jag gillade ingen av dem :o :angel:
Men om jag ska välja så den översta.

Jag själv suktar fortfarande efter en JW

Ta den som passar bäst!

Personligen hade jag kanske undvikit Jofan (pga utseendet) så långt det går, men till sist är det ju ändå säkerheten som räknas.:D

Hjälp!:eek: den översta var ju hemsk. Ser ju ut som en cykelhjälm.:o

Röstar på den understa.;)

Jag hade satsat på den översta om du ska rida mycket och anstränga dig. Jag blir alltid svettig när jag rider, har en vanlig ventilationshjälm men det hjälper inte under de varma sommardagarna, eller ett hårt ridpass oavsett årstid.

SKa själv köpa en sådan som den översta (eller liknande av annat märke, finns ju i andra färger och utföranden, Horka gör ju sådana i olika modeller) just för att de är lätta och ventilerar bra!

KL

SKulle inte valt någon av dom... men den understa skulle jag tycka att du skulle köpa om det är dom 2 det står i mellan :D.

Jag själv kommer nog köpa en GPA Speed Air då det är himla bra ventilation på dom oxå ;)

Men det är det ju i den översta här med? Bara det att de inte blivit uppmärksammade för ingen kändis rider med sådan hjälm... De är också mycket lättare än en vanlig, vet dock inte hur lätt en Speed Air är.

Jag menade mkt med utseendet :D den översta ser ju ut som en cykelhjälm

... och när Malin rider med tretorn stövlar ska alla andra också göra det :angel:

Det är ju modet och inget annat som gör att folk inte gillar den översta, trots att den nog är skönast i längden. Kan jag ju iof inte vara säker på, men kan gissa.

... och när Malin rider med tretorn stövlar ska alla andra också göra det :angel:

Det är ju modet och inget annat som gör att folk inte gillar den översta, trots att den nog är skönast i längden. Kan jag ju iof inte vara säker på, men kan gissa.

som svarta tretorn är :love:

Men tycker inte den är speciellt snygg den översta och ser inte speciellt säker ut.

Varför skulle den inte vara säker? Tycker snarare en Speed Air känns osäker, då grenar kan komma in i ventilationen.

"Godkänd för både cykel (EN1078) och ridning (EN 1384)." saxat från hippson.com.

Varför skulle den inte vara säker? Tycker snarare en Speed Air känns osäker, då grenar kan komma in i ventilationen.

"Godkänd för både cykel (EN1078) och ridning (EN 1384)." saxat från hippson.com.

Tror självklart att den är godkänd ;) men tycker den ser osäker ut.Tycker den på något sätt ser klen ut.

Hmpf, kommer jag inte få nån att följa en ny trend :p

Får väl bli känd först...

bra, då kan man cykla till stallet :rofl::idea:

jag köpte en JW i julas, ÄLSKAR den och vill aldrig mer ha något annat, skönare hjälm finns ju inte!

fast GPA SA ser ju ut som en rymdmyra:crazy:
GPA-SpeedAir-Navy.jpg

Tycker ju att Jofan är mer diskret då. Att den liknar en cykelhjälm stör mig inte, bara den inte ser alltför kantig och lustig ut.
Jag tycker att alla hjälmar med den klassiska stripen framtill ser hemska ut. Horkahjälmarna sitter för högt upp på mitt huvud (Jofan sitter mkt snyggare på mig), en Charles Owen har jag redan och en klassisk sammetshjälm och ju typ samma som min CO.

LAS gör ju också sådana lättviktshjälmar, de är rätt dyra óch jag har ingen aning om kvalitén. Men har för mig jag sett endel på några ryttare iaf.

Liknande trådar

Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
798
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Även denna vecka bjöd på en för mig ny bekantskap. Jag fick sitta på Sunny Boy, en liten nätt och spenslig fux med fullblod på mödernet...
Svar
0
· Visningar
421
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Hej! Nu behöver jag eran hjälp! Jag har en unghäst som det är dags att välja färg på utrustningen då vi ska komma igång lite mer med...
Svar
7
· Visningar
1 334
Senast: Lillstrumpa
·
Kropp & Själ Efter att ha varit avskräckt från hårfärgning sedan en misslyckad blekning i fjortisåren har Stormkast äntligen tagit mod till sig och...
2
Svar
22
· Visningar
7 320
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30