Vilken hjälm på dressyr tävling?

Tettte

Trådstartare
Jag undrar om det är någon som vet om man får ha "hopphjälm" på dressyrtävling, dvs. hjälm med lufthål/ventilation. Att jag undrar är för att jag provade lite olika hjälmar idag och kom fram till att "hopphjälmarna" är mycket skönare och sitter bättre på mitt huvud.

Om man inte får så tänkte jag i alla fall köpa en "hopphjälm" och ha den hemma för man rider mer hemma än vad man tävlar. Men det kan vara bra och vet vad som gäller.
Jag ögade igenom TR (dressyrdelen) igår av andra själv och det stod bara att man ska ha hjälm tom MSV-B. Har redan en "vanlig" hjälm som jag och mamma delar på inte så skönt de gånger man rider efter varann en varm sommar dag;)

Jag har någon aning om att man får ha "hopphjälm" på lokal, men kommer inte ihåg om jag läst eller hört om de...

Sv: Vilken hjälm på dressyr tävling?

Du får ha vilken hjälm du vill så länge den är godkänd. Sen är det väl vanligare att man har de traditionella sammetshjälmarna när man tävlar dressyr, men visst händer det att en och annan rider i silvriga GPA hjälmar och sånt också. Så köp den du tycker bäst om och trivs bäst i. :)

Som sagt, du får ha vilken hjälm du vill på dressyrtävling.

Själv har jag gjort så att jag har en ventilationshjälm hemma, sen har jag en vanlig sammetshjälm som jag bara använder när jag tävlar. På så sätt håller den sig fräsch när den används så sällan och blir inte svttig och äcklig.Jah har den ju inte på mig så länge på tävling heller, jämfört med hur länge jag rider hemma. En vanlig enkel godkänd sammetshjälm kostar inte så mycket utan att man kan ha den "extra", man behöver inte ha värsta märket :)

Som sagt, du får ha vilken hjälm du vill på dressyrtävling.

Själv har jag gjort så att jag har en ventilationshjälm hemma, sen har jag en vanlig sammetshjälm som jag bara använder när jag tävlar. På så sätt håller den sig fräsch när den används så sällan och blir inte svttig och äcklig.Jah har den ju inte på mig så länge på tävling heller, jämfört med hur länge jag rider hemma. En vanlig enkel godkänd sammetshjälm kostar inte så mycket utan att man kan ha den "extra", man behöver inte ha värsta märket :)

Tack för svaren:)

De va de jag tänkte att ha en ventilationshjälm hemma och sen en vanlig sammetshjälm på tävling. Har redan en sammhetshjälm som jag och mamma delar på, så det skulle vara skönt med att ha en egen. Det var hon som började dela hjälm med mig:p

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 978
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 163
Senast: lillamy73
·
Hästvård Jaha då var det dags för nästa häst att bli dålig. Jag kanske inte ska ha häst :( Nu är jag gnällig och deppig men hoppas att jag kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 080
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag blev faktiskt ganska påverkad efter helgens noclearround, märkte jag på veckans tre ridlektioner. En tanke som INTE min inre...
Svar
0
· Visningar
456
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka