Vilken hingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Zimzalabim
  • Startdatum Startdatum
Z

Zimzalabim

Hej . jag har att halvblodssto efter Zephyr-Kaliber som jag har tävkt betäcka i år. har funderat på Aerline H och jag har nog bestämt mig men tänkte höra om någon vet någon hingst som skulle passa.
hingsten ska vara ganska ädel och högrest. mitt sto är bara 160 cm i mkh så den bör vara lite större. vill ha en hoppinriktad häst men med bra gångarter, skulle vilja förbättra galoppen. någon som vet någon hingst som skulle passa mitt sto? :S

Sv: Vilken hingst?

Jag har ett sto med samma stam och som hör still stofamilj 20. Henne kommer jag att betäcka med Roven XX i år vilket jag misstänker att ditt sto också gör med tanke på ditt användarnamn. Det blir hennes första föl. Så det kan kanske vara något även för ditt sto. Han är ädel och högrest plus att han galoppen och kan hoppa.

Sv: Vilken hingst?

okej. jo jag kan inte så mycket om stofamiljer. det är första fölet för henne också. men jag vill inte ha fullblod eftersom min häst kan vara ganska nervig och vill nog inte ha mer av det. men han såg ju väldigt fin ut..

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 991
Avel Hej! Mitt älskade sto har pga skada fått lägga ner sin tävlingskarriär. Hon fick 2019 ett föl e. Action Man Ask och nu är jag så sugen...
Svar
3
· Visningar
1 188
Senast: Fannybadh
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 910
Senast: Kisseninan
·
Avel Hej! Har betäckt ett welsh cob-sto med en SWB-hingst (Hannoveranare). Nu måste jag bestämma var jag ska regga den eventuella...
Svar
18
· Visningar
3 731
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka