Vilken hingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ozen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 195

Ozen

Trådstartare
Jag ska betäcka mitt sto i april. Jag letar hingst för fullt, men jag behöver lite hjälp. Jag söker en halvblodshingst max 1.68 Den ska vara hoppinriktad Men med bra gång. Mitt sto är ganska tjurig så jag behöver en hingst med bra lynne och fina ben. Mitt sto är en fux med stickelhår. Jag skulle vilja att fölet inte vart brunt då det är så vanligt.
Så har ni några förslag på hingstar? :)

Sv: Vilken hingst?

Och stammen på stoet ?

Varför betäcker du stoet ? Dvs vad har hon som gör att hon är lämplig att sätta i avel ?

Hon har ingen stam. Hon är okänd. Jag ska ta ett föl på henne som jag själv ska behålla :)

Aha...

Hon är lämplig för att hon är sto. Och du vill ha en brunt föl. Ta då någon av hingstarna som är homozygota för brunt. Cortez, Robin Z...mmm vem mer Quite Easy kanske. De kan hoppa och har bra gång.

Jag vill ha ett föl efter henne om hon vill så klart . Va är det för fel med det?

Inget alls.

Det låter bara lite oseriöst att det klaraste målet är att den inte skall vara brun för det är så vanligt.

Om du berättar mer om stoet, styrkor, svagheter. Och exakt vad du vill ha utmed ungen så är det lite enklare att ge tips om annat än en fux.

Cairo 896 9 på benen, 9-9 i bruksprov på hoppning samt tävlat GP dressyr!
Snäll som en lammunge! Han är brun!

Inget alls.

Det låter bara lite oseriöst att det klaraste målet är att den inte skall vara brun för det är så vanligt.

Om du berättar mer om stoet, styrkor, svagheter. Och exakt vad du vill ha utmed ungen så är det lite enklare att ge tips om annat än en fux.

Jag skrev att jag helst inte skulle vilja att den vart brun. Men jag skrev inte att jag absolut inte ville

Jag kollade faktiskt på honom förra året :) Då var jag väldigt intresserad av han. Han är ju riktigt läcker :d Vet du vart han står?

Akribori. Bra både som hopp och dressyr dessutom flyinge hingst lite rabatter här och där då.

Sen när ger Flyinge rabatter till ston utan stam och prestationer?

Ozen: Du har fortfarande inte berättat något om stoet mer än att hon är en stickelhårig fux. Lite svårt för någon att seriöst försöka matcha med den ringa beskrivningen.
Har du kanske en bra exteriörbild att lägga upp om du har svårt att beskriva med egna ord?

Senast ändrad:

tack för era svar :) men nu har jag bestämt mig för att inte betäcka henne. Då ja vill satsa på att tävla mer istället :D

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
770
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 642
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka