vilken hingst!

Sv: vilken hingst!

Ojoj, det finns MASSOR!

Berätta lite hur stoet är, lynne, gångarter, stark/svaga sidor & vad avkomman ska användas till :)

ja det finns massor av dom :)
men mina favoriter är Jarl fra budardal och hörgull fra stedja. :love:

I min hage går två stoföl e Bogatyr från rooslunda. Mitt egna är svart och 5-gångare med stora mjuka rörelser. Den andra är svartskäck, 5-gångare också hon och drar gärna en passrepa i hagen eller visar sin "power"-tölt.

Ja just de ja, Jarl har ett tvåårigt sto här också. Både ser ut och rör sig över medel.

mit sto är väl ingen direkt tävlingshäst. men hon är ganska envis men världens snällaste häst. är 5 gångare med fina gångarter. hon är ganska lugn så jag letar efter en hingst med lite fart i. hälst 5 gångare .hingsten ska hälst va över 136 cm. skulle va kul att om avkomman skulle kunna ha tävlingspotesial.:rofl: :banana:

Hej,
Hur långt får det vara att köra?
Vad har ditt sto för linjer??
På islandshingstar.se kommer du kunna se vilka som står i närheten av dig.

MVH Ninni

Jag älskar Aegir från Olstorp!
Del för hans lynne och dela för hans temprament och exteriör!

Tyvärr fux dock...

Gud vad fin Tjaldur är. Vill du ha någon som tävlar honom så finns ju alltid jag :angel: :angel:

Du vet Filippan, det finns många som vill tävla men få som kan ge en HINGST ett bra vardagsliv i en stooooooooor hage med ston som är dräktiga med honom, absolut ingen uppstallning och en miljö han trivs i.

Det är oändligt mycket mer komplicerat att ha en hingst än en valack.

Tjalle tappar matlusten om han står ensam eller på stall, eller om han ser/hör andra hingstar. En rest efter den låååånga isoleringen efter benbrottet som femåring :(

Jag tycker inte om att se fina hingstar som jag är så sugen på när jag nästan lyckats bestämma mig. Stallkompisen skall ha upp sitt sto till Tjaldur i april och Yrpa skulle nog inte heller bli missnöjd.

Men det finns så många, han tilllämpar väl endast fribetäckning dessutom?

Tjalle är bäst på fribetäckning, han är försiktig och duktig med stona och missar inga brunster.
Visst får man handbetäcka om man själv håller 100% koll på brunsten och bara kommer med stoet på rätt dag.

Så har jag själv gjort med mina för jag är ofta för nojig för att lämna bort dem eller ha dem i en "ny flock".

Du vet Filippan, det finns många som vill tävla men få som kan ge en HINGST ett bra vardagsliv i en stooooooooor hage med ston som är dräktiga med honom, absolut ingen uppstallning och en miljö han trivs i.

Det är oändligt mycket mer komplicerat att ha en hingst än en valack.

Tjalle tappar matlusten om han står ensam eller på stall, eller om han ser/hör andra hingstar. En rest efter den låååånga isoleringen efter benbrottet som femåring :(

Ajdå, då blir det svårt :( Jobbigt, stackaren! :( Hoppas du hittar någon som kan ge honom allt detta!

Egentligen är det så självklart.

Men tänk så många hingstar som har ovärdiga liv.

De vill också få gå på lösdrift och ha sällskap.

Vilket man i princip bara kan få till om man har en stor egen gård med avelsarbete.

Och då finns där redan en hingst ;)

Hingstar vill för att må bra ha sitt eget revir och sin egen flock och inte tvingas vara på spänn för att bevaka en rival hela tiden.

Även gamla snälla lättplacerade hingstar som fogar sig i allt mår BÄTTRE med eget revir och stoflock.

Det kan jag tänka mig. Om jag hade en hingst skulle jag också vilja att han skulle ha det som du beskriver och inte leva ensam i en ruta 5 timmar om dagen och resterande i stall med massa andra hingstar i närheten osv, som ju tyvärr är ett rätt vanligt liv för en hingst...

Man skulle ha en egen gård med massa mark :love:
Det ska jag ha en dag! :D

Liknande trådar

Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 714
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979
Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
441
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka