Vilken hingst.....

Hera

Trådstartare
Jag har ett litet sto e: Leopard-Rockad. Bra modell, har trevlig gång och har tävlat lite i hoppning.

Hon är dräktig nu och ska betäckas igen till våren. Jag vet inte vad jag ska välja i hingstdjungeln :confused:

Hon är en pigg allroundhäst och jag är ute efter en trevlig allround avkomma till mig själv. Det får gärna vara lite billigt :D

Vad har ni för erfarenheter/förslag?

Det finns ju så många hingstar som man inte vet så mkt om. Det blir mitt första hbl föl till våren så jag är lite nybörjare på avel....

Sv: Vilken hingst.....

Har du ingen bild på stoet. Lite lättare när man kan se henne, berätta gärna lite mer också om henne kvaliteer både positiva och negativa. Vem är hon dräktig med nu?

Om det inte ligger Utrillo någonstans bakom mormor så har du väldigt många hingstar att välja mellan!

Leopard var känd för att ge god gång till sin avkomma, och blev högt värderad i USA dit han exporterades.

Shogun är ett förslag. Har inte fått så många avkommor, men de få han fått har blivit högt bedömda. I år kostade han inget i språng men 5000 + moms vid levande fött föl.

Hoppas bara att han hamnar på en bättre station nästa år. Var och tittade på honom i år på den stationen, och jag skulle ALDRIG släppa dit min häst.

Jag får gå hem och kolla i katalogen vart han stod. Har för mig att det var den du skrivit till mig om tidigare?

Tycker annars att det är en intressant hingst!

Visst är han intressant, fast det syns på honom att han börjar bli gammal. Vill du så kan jag maila några kort jag tog när vi var där.

För övrigt pratade jag med Segorp efter vi varit där, och frågade honom om han visste hur det såg ut där. Jo det visste han, men han tyckte det var en bra karl som behövde lite skuts framåt, så därför ställde han honom där.

Vet inte hur man lägger in bilder.....

Hon är 20 år och dräktig med Pascal. Hon är pigg, på gränsen till het och stadig i psyket. Ranghög och inte rädd för något, mkt okomplicerad och trevlig. Har dock förstått att hon hade ganska bestämda åsikter i yngre dagar. :D

Hon är liten, 153 cm :o har fått upp till 40 p på utställning.

Vet inte så mkt om henne egentligen och inte om stammen heller. Köpte henne dräktig....

Pascal har stått på station där jag bor och här finns många avkommor, de flesta ganska små men trevliga att ha att göra med. Jag har en själv :D

har nu kollat upp Shogun och blivit rätt så sugen faktiskt. Kruxet är att han stod på station på Ölan förra året och troligtvis ska göra det i år igen. Han betäcker ju naturligt. Det blir på andra sidan Sverige. Känns lite långt med mitt gamla sto och förhoppningsvis lille bäbisen.

Kanske man kan haffa honom hemma på fastlandet innan han åker på station. Hon fölar ju tidigt... :D

Han ägs ju av Leif Segorp. Men om han kommer att stå på Öland nästa år också vet jag inte, vet heller ej om Leif har tagit hem honom över vintern. Aa, jag Pm ar dig om resten.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
686
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
830
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V