vilken hingst?

jassica

Trådstartare
ev ska damen betäckas i vår, beroende på hur hon utvecklas under vintern.

Hon ska gå några provlopp nu, är hon bra så kvalas hon och startas, fungerar hon fortsätter hon starta, räcker hon inte till blir hon mamma.

Hon är väldigt liten, runt 1.47 cm, en sjujävla travare som i träning och i provloppen hos oss aldrig galopperat, dock har hon lätt för galoppen i start, men har i våran ägo ställt sig snabbt. Hon har gått tre provlopp har jag för mig, och har galopperat två-tre gånger i starten, då i provstarten, om jag inte missminner mig. Hon har dock inte startat något för oss.

Inga jättedyra hingstar, och avkomman ska vi själva behålla, så behöver nödvändigtvis inte vara någon som är populär på försäljningsmarknaden.

http://www.travsport.se/shestinfo?kommando=hestResultat&hestId=651117

Sv: vilken hingst?

eftersom hon är italensk kan man inte se vad mamman gjort via stc, men har tråd om detta sen tidigare då jag fick hjälp att kolla vad hon gjort.

Mamman har:

137 starter
8 Vinster
62 andra eller tredjeplatser
01.16.4 rekord kilometertid
39.327,76 Insprugna pengar

vinstsumman är i euro.

Jag använde toppstammade Order By Fax till min Lilla Humla (149cm).

Stor o långbent, Trevligt temprament, Viking Kronos/Pine Chip och billig! :love:

Jag har beställt en långbent fuxhingst med mycket vitt på :D;)
Vilket förmodligen betyder att jag får ett litet brunt taxsto, utan vitt.

honom fick vi som förslag när vi skickade in till det här avsh eller vad det heter. Fick även en hingst som är ny, fick första avkommorna iår, han var själv liten, runt 150, men hade bevisat att han lämnar stort, tycker inte jag är att lita på då de första som sagt kom i år.

Jag använde toppstammade Order By Fax till min Lilla Humla (149cm).

Stor o långbent, Trevligt temprament, Viking Kronos/Pine Chip och billig! :love:

Jag har beställt en långbent fuxhingst med mycket vitt på :D;)
Vilket förmodligen betyder att jag får ett litet brunt taxsto, utan vitt.

Eller! en hyena liknande sak som "Faxens" lillebror Order By Numbers ;)

Jag skulle rekomendera Gentle star.
Han lägger bra avkommor hela tiden relativt stabila i psyke och ben om man är rädd om dem till en början. Fina snälla hästar som ändå går bra. Återkommer med fler om jag kan komma på, lycka till :D

han ska jag titta lite närmare på. Vill ju gärna ha någon som lämnar större då stoet är så liten.

San Pellegrino Bara 154 cm själv tydligen, men de jag sett efter den är riktigt stora rejäla hästar.

Jag skulle rekomendera Gentle star.
Han lägger bra avkommor hela tiden relativt stabila i psyke och ben om man är rädd om dem till en början. Fina snälla hästar som ändå går bra.

Instämmer med ovanstående.
Gentle Star ska dock stå hos FK i Norge nästa säsong, men mycket möjligt att de skickar förstås. Lagom pris på honom i alla fall.

tittade på gentle star, står att han är fransysk vänster fram vilket mitt sto också är lite, så det är nog ingen vidare kombination.

Tidigare i somras om ajg inte missminner mig i några numer av travronden hade de annons om en hingst, på en helsida, han var ny i avel, fux vill jag tro, och priset låg på 10.000 cirkus. Jag minns inte vad han heter, andra ägarn på stoet har för sig att det var en face häst.

Någn som känner igen?

Senast ändrad:

Visst e han fin.. Att tänka på är att han har dåliga "simmare" så ett fertilt sto är bra =)

hon är inte betäckt tiigare, men blir det han får vi hoppas hon tar sig lätt.

Hon ska gå några provlopp nu, är hon bra så kvalas hon och startas, fungerar hon fortsätter hon starta, räcker hon inte till blir hon mamma.

Hon är väldigt liten, runt 1.47 cm, en sjujävla travare som i träning och i provloppen hos oss aldrig galopperat, dock har hon lätt för galoppen i start, men har i våran ägo ställt sig snabbt. Hon har gått tre provlopp har jag för mig, och har galopperat två-tre gånger i starten, då i provstarten, om jag inte missminner mig.

Ta inte illa upp, men har hon i avel att göra, tycker du?
Om du istället varit på Kriterieauktionen, kan jag lova dig att du kunnat köpa mycket bättre hästar för struntsummor.

Liknande trådar

Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 643
Senast: Jealle
·
Trav Tiden går och jag måste boka hingst nu i början av veckan för att inte missa nästa brunst. Velar otroligt mycket mellan olika hingstar...
Svar
3
· Visningar
1 269
Senast: Masse
·
Trav jag satt och spanade in anmälningslistorna och då insåg jag att man om man har en kvalad tvååring kan bete sig precis vettlöst om man...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
9 491
Senast: Corminta
·
G
Avel Jag har ett Fux (något stickelhårig)sto på ca 166 imkh. Hon är E: Beach Boy- Zeus U: Pans Kaprifol- Kaliber-Utrillo Helt...
2
Svar
38
· Visningar
4 455
Senast: Galopphopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar