Vilken hingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare moffe
  • Startdatum Startdatum
M

moffe

Har ett halvblodssto e: Cor de la Bryere - Coriolan - Raimond som vi ska betäckta till våren/sommaren. Men vad ska man ta för hingst? Stoet är över 170,
och linjeavlad på Cor de la Bryere (då han är farfar till Coriolan). Ska man eller inte ta en hingst med Cor de la Bryere i stammen? Har ni några förslag?:idea:

Sv: Vilken hingst?

Jag skulle titta på en hingst som är fri från CdB alternativt att han ligger mycket långt bak i stammen.

Kul att du har en Cor De La Bryére märr ! Det skulle jag också gärna ha !

Vad är det för stam mera i Coriolan ?
Jag har inga stamböcker så jag kan inte kolla.

Om han är fri från Ladykiller blod så skulle jag kolla efter ngn hingst ur den linjen (utan CdB)

Jag tycker inte att du ska ta en hingst som har Cor de la Bryére i stammen. Det kan bli för mycket, även av det goda! ;) Har du kollat något på Spender S?

Jag tycker inte att du ska ta en hingst som har Cor de la Bryére i stammen. Det kan bli för mycket, även av det goda! ;) Har du kollat något på Spender S?
Hur tänker du nu? Spender S har CdB på mödernet ganska långt fram, i fjärde ledet.

Senast ändrad av en moderator:

Det självklara valet vore en hingst med Landgraf-blod (Corde+Landgraf = golden cross), men problemet är att de yngre alltid kommer med en rejäl dos Corde-blod...

För att helt slippa problemet skulle jag titta på hingstar med blod från andra förbund typ Holland och Frankrike. Du har ett sto med ett stort avelsvärde (finns inte många Corde-ston idag) så jag tycker du ska satsa på riktigt bra hingst. Frågan är hur fertil hon är? Ålder? Om du vågar chansa på fryst? Sen bör man veta mer om henne för att kunna speca, typ, storlek, temperament, hoppteknik, gångarter osv.

Hingstar som löst licens utan Corde: Cardento, Heartbeat, Internet (ung oprövad), Iowa, Ludwigs Ch (också yngre), Niveau, Orlando, Saint Amour mfl.

Är riktigt trött men, Lucky P är väl ändå linjeavlad på Landgraf, och är inte han fri från Corde...? Kommer iofs inte på vad som ligger i 3 led...

:-)

Lucky Point tror jag skulle vara perfekt ! Linjeavlad på Landgraf (Lady Killer)

Är väl bara där och tävlar tror jag jag läste någonstans... Skulle väl vara hemma över betäckningssäsongen...

Undrar varför RZ inte fortsatte tävla honom???

Caletto II och igen på Calypso I :angel:

Jag måste vara helt senil, hittar varken nån Caletto el Calypso bakom Orlando??

Han är är e Heartbreaker som är e Nimmerdor - Silvano - Uppercut xx

Morfar Darco e Lugano - Codex - Faust.

Mormor e Gibarmino - Alcanar xx - Flugel blabla

:confused: :cry::cool: ;)

Jag hittar fasen inget Corde så långt ögat kan nå????

Jag måste vara helt senil, hittar varken nån Caletto el Calypso bakom Orlando??

Han är är e Heartbreaker som är e Nimmerdor - Silvano - Uppercut xx

Morfar Darco e Lugano - Codex - Faust.

Mormor e Gibarmino - Alcanar xx - Flugel blabla

:confused: :cry::cool: ;)

Jag hittar fasen inget Corde så långt ögat kan nå????

jag hittar inte heller Corde, Caletto eller Calypso bakom Orlando? :confused:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Roheryn
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 868
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 612
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka