Vilken hingst var det?

Zuzzi

Trådstartare
Vilken hingst var det som ofta gav avkommor som inte hade något tagel på svansen? Han själv hade inte heller nått vad jag kan minnas

Sv: Vilken hingst var det?

Ja det går inte att ta fel på hans gener när man ser den lilla dammvippan som oftast står rakt ut under loppen!:D

Jag har några hästar med Iran Scott i stammen. Bl a två där han är morfar. Det lustiga är att det är de hästarna som har mest svanstagel av alla mina... riktigt tjocka yviga svansar. Tänk hur det kan slå.:rofl: :rofl:

oki skrev:
Iran Scott - de svanslösas konung...

Jag har Iran Scott i stammen i 4:e el: 5:e led och dåligt med tagel nedärvs fortfarande...det "konstiga" är att de med dålig svans brukar bli "bäst":bow:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har inte någon direkt erfarenhet av hingstar och vet inte riktigt hur dom kan vara med andra. Just nu har vi en 24 årig B-ponny...
Svar
4
· Visningar
669
Senast: ameo
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
315
Senast: Unafraid
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 043
Senast: Piaff
·
Avel Någon som har avkommor till denna hingst? Vad har ni att säga om dem?
Svar
6
· Visningar
577
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur