S
_Sanna_
Jag funderar på att betäcka mitt sto född 1989. Hon är Alpen Fürst-Landrat-Ganesco-Chagall. Avkomman är en tilltänkt hopphäst. problemet är att stoet har ett väldigt skarpt psyke, Vilket hennes enda avkomma också fick (e: Shogun) Hon har i många år varit istadig och den egenskapen är inte önskvärd på avkomman. Hon har med åren lugnat ner sig och är nu behändig.
Lite övrig information är att hon är skimmel, har gått 1.30 med minst 4 fel, kort och kompakt, 1,59 hög (ger ett maffigt intryck.) frågan är då vilken hingst jag ska välja för att få det bästa resultatet främst när det gälller hopprestation och psyke. Har hört att utrillo-blod korsas framgångsrikt med Cardento (Alpen Fürst är efter utrillo.)
Endast kunniga ombedes svara, tack på förhand
//_Sanna_
Lite övrig information är att hon är skimmel, har gått 1.30 med minst 4 fel, kort och kompakt, 1,59 hög (ger ett maffigt intryck.) frågan är då vilken hingst jag ska välja för att få det bästa resultatet främst när det gälller hopprestation och psyke. Har hört att utrillo-blod korsas framgångsrikt med Cardento (Alpen Fürst är efter utrillo.)
Endast kunniga ombedes svara, tack på förhand
//_Sanna_