Vilken hingst skulle ni betäcka dett här stoet med?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
C

clownen

DSC_0060.JPG

DSC_0054.JPG

DSC_0041.JPG

Eftersom jag redan är klar med årets betäckningar så är jag inne på nästa års betäckningssäsong :D

Stoet ovan ska då betäckas och jag skulle vara glad för förslag på vad ni tror kan vara lämligt i hingstväg till henne?

Jag vill ha en gångartsstammad hingst som både rör sig hoppar bra! Han ska ha hög ridbarhet och komma ur ett starkt möderne. Dessutom så så vill jag att han gärna förädlar sina avkommor det är dock inget krav.

Kan även tillägga att stoet endast är två år än så länge och ska gå treårstestet nästa år för att sedan betäckas.

Är det någon som har några förslag? :confused:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilken hingst skulle ni betäcka dett här stoet med?

Vad är det för stam på henne? Hon ser trevlig ut, lätt i typen! Gillar jag!

kanske Del a gardie? jag skulle nog det :)
om Cortez hade levat så hade jag tagit honom=)

Den jag kommer att tänka på till henne är Hampton.
Både rör sig och hoppar, och är lite längre i linjerna, för om inte korten luras ser hon ganska kort ut.
En väldigt fin häst du har :)

/Camilla

Smaken är som baken delad!!

Men jag hade använt mig utav en hingst som ger mer luft under magen, och lite mer linjer.
Och jag kan bara ge råd, ifrån de hingstar jag själv har använt mig utav.
Varför inte en ren Trakehner hingst, eller Channon.

Svårt att tipsa om hingst, men jag måste säga att hon är underbart vacker!

Jag kan fortfarande bli sorgsen när jag tänker på att jag aldrig fick mitt Silvanoföl iom att mitt sto resorberade.

Den jag kommer att tänka på till henne är Hampton.
Både rör sig och hoppar, och är lite längre i linjerna, för om inte korten luras ser hon ganska kort ut.
En väldigt fin häst du har :)
/Camilla
Tack!

Ja hon är lite kort! Jag har också funderat på bla. Hampton men han är ung vilket hon också är. Han är iallafall intressant. Tack förslaget.

kanske Del a gardie? jag skulle nog det :)
om Cortez hade levat så hade jag tagit honom=)
De la Gardie är inte min typ av hingst.

Cortez har jag faktist några doser eftr men den ska jag spara till jag har det ultimata stoet att använda det till. :D Dock så är tanken intressant. Hade hon fått några föl så kanske jag hade vågat testa en dos på na´:D

Smaken är som baken delad!!

Men jag hade använt mig utav en hingst som ger mer luft under magen, och lite mer linjer.
Och jag kan bara ge råd, ifrån de hingstar jag själv har använt mig utav.
Varför inte en ren Trakehner hingst, eller Channon.
Tack för förslagen! Herzendieb och Insterburg gillar jag! Men dem är forfarande väldigt unga. Insterburg vet jag däremot inte om han hoppar bra själv.

Svårt att tipsa om hingst, men jag måste säga att hon är underbart vacker!
:bow: Tack vad du är gullig!

Jag kan fortfarande bli sorgsen när jag tänker på att jag aldrig fick mitt Silvanoföl iom att mitt sto resorberade.
Mmm jag kommer ihåg. Han finns kvar på fryst fortfarande ;).

Förra året gick Silvano fantastiskt bra nere i Tyskland. Jag vet inte hur många vinster han hade på alla starter han gjorde, men det var en hel del.

Hur skulle du beskriva en linjerad häst? Frågar eftersom det här med linjer är intressant!

tornesch! helt klart:)

Vad sägs om Cartier?

Till jjjane och cartoon. Jag vill ha en dressyrstammad hingst eller en hingst med multistam. Tack för era förslag ändå! :cool:

Undrar hur det går för alla andras betäckningstankar inför nästa år? Är det fler som är klara med årets betäckningar och nu istället är inne på 2009 års betäckningssäsong?

Famna som är på bilderna ovan funderar jag på att testa Zack/Zagreb på. Eller Insterburg.

Florence skulle jag vilja testa Diarado på.

High Speed går ev. till Eurocommerce Berlin.

Hur funderar ni andra kring era ston?

Vad är Zack och Zagreb för hingstar?
Zack heter egentligen Blue Hors Zack och importerades/köptes till Danmark från Holland. I Holland så hette han Zagreb vid sitt hingstprov och innan han såldes. Jag skrev båda namnen eftersom jag inte vet vilket av namnen som ASVH godtar: - Ursprungsnamnet eller det nya namnet?

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 633
Senast: Mabuse
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 986
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 327
Senast: Masse
·
Avel Hej! Ska ev ta föl på min systers swb nästa år, hon är mer av den ganska breda o bastanta typen och 167 i mankhöjd, är själv 163 så har...
2
Svar
29
· Visningar
3 598
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka