Vilken hingst?? *HJÄLP*

Sv: Vilken hingst?? *HJÄLP*

Nej... det finns flera hingstar som man skulle vilja anmärka på i denna tråd, för tex kass benställning osv, men det törs man ju inte göra för då blir man lynchad! :devil:

Bäst man håller truten :angel:

Jag vill oxå höra din åsikt. Kan inget om Quarter hingstarna eller paint för den delen.

Det där med korekt benställning är ju väldigt viktigt för min del. Så han dom kassbenställning vill jag få reda på det, vilket inte alltid är det lättaste.

För övrigt så kommer jag ihåg Le Mans när han sprang. Han var en stor tuff kille som syntes i mängden. Han var snygg! Tycker nog din tjej är lite lik pappa iallafall.
Hon ser ju inte ut att vara nån tunnare typ av fullblod.ser trevlig ut.

Tack, tycker oxå hon e lite lik sin far. Men jag har bara sett han på typ 1 bild. Du har inte någon bild på honom möjligtvis??

Tyvärr får ni inte mina åsikter i denna tråd. Jag är trött på att bli kastad en massa skit på för att jag säger vad jag tycker, det verkar inte hjälpa om man står för det...

Vad gäller Wiescamphingstar har jag en själv i avel, men han är lite paralellförskjuten och jag vill inte rekomendera honom. Det verkar växa åt rätt håll och det finns anledningar som inte är genetiska till hans ställning av det ena frambenet, men jag vill se vad han ger innan jag rekomenderar honom "in public"

Vad gäller specifika hingstar kan jag visst ge min åsikt men inte här på forumet.... :) Jag har sett och ridit några av hingstarna i detta landet och de jag känner till kan jag iallaflall ge en egen åsikt om.

Tyvärr får ni inte mina åsikter i denna tråd. Jag är trött på att bli kastad en massa skit på för att jag säger vad jag tycker, det verkar inte hjälpa om man står för det...

Vad gäller Wiescamphingstar har jag en själv i avel, men han är lite paralellförskjuten och jag vill inte rekomendera honom. Det verkar växa åt rätt håll och det finns anledningar som inte är genetiska till hans ställning av det ena frambenet, men jag vill se vad han ger innan jag rekomenderar honom "in public"

Vad gäller specifika hingstar kan jag visst ge min åsikt men inte här på forumet.... :) Jag har sett och ridit några av hingstarna i detta landet och de jag känner till kan jag iallaflall ge en egen åsikt om.

ok. förstår om du inte vill bli påhoppad.. Kan du inte PMa mig i stället. Du har kanske någon hingst du kan rekomendera??

Tråkigt att man inte skall kunna säga vad man tycker utan att bli dragen i skit efteråt.

Jag tror dina åsikte ang anmärkningar på vissa hingstar är vikriga!!!

Men jag förstår att du inte vill bli den där som bli nertryckt i ler pölen...

Jag förstår hur du menar. Många ggr sitter man här och läser saker och man vill skriva men sen tänker man en stund och kommer fram till att de e bättre att vara tyst så blir de inte så mkt snack. För de blir de ju en då. Tråkigt.
Jag tycker de är så roligt att läsa vad du skriver för de är alltid vettigt och sunt. Man borde utnyttja de i sånna här forum i stället. Ha de gott. Merry christmas everyone!!:bump::banana:

Tack det värmer! :bow::love:

Ibland kan jag ju inte hålla näbben stängd heller.... :angel:

Men som du säger, det vore kul och intressant att diskutera vissa saker lite mer öppet, men det är ju alltid nån som blir trampad på tårna även om man framhåller att det är ens egna erfarenheter och åsikter.... :crazy:

Merry Christmas right back at ya! :D (vill ha en tomtsmiley!)

Alla tycker såklart att deras hingst/deras hästs pappa är den bästa hingsten ;)

Fundera först på några saker så kan vi andra nog hjälpa dig lite bättre;

Vill du betäcka via naturlig betäckning eller semin?

Om naturlig, hur långt kan du tänka dig att köra?

Har du något maxpris vad själva betäckningen får kosta?

Malin

Har du några bilder och info om honom. Hittade inget när jag googlade.

Jag har tittat lite på Dun It With Charm. Någon som har erfarenhet av honom och hans avkommor?

Vi fick ett föl efter honom i år, och hon har ett temprament som är helt underbart! Snäll och vänlig, samatbetsvillig, och trygg som en klippa! Inte rädd för någonting. :bump:

Och gissa vem som äger henne:angel:
Hon är helt fantastisk:bump:

Liknande trådar

Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka