Vilken hästtrailer till STOR häst??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Österlenryttare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 9 600
Sv: Vilken hästtrailer till STOR häst??

Ja, men hästen kan ha sina haser "under" bommen, det kan den inte med dörrar. Då måste den stå med benen mer in under sig. Eller, rumpan måste vara ytterska punkt, haserna i samma lodräta linje, det behöver de inte med bom.

Vi har inte alls haft det problemet, trots att vi kört tre mycket stora halvblod (varav två riktig långa i kroppen).

Sedan har aldrig haft en häst som står så kloss intill (sitter på) bommen att haserna är under bommen. Faktiskt.

Jag berättar bara vad min erfarenhet är av att köra med dörr, och vad för problem som kan uppkomma i samband med det. Det är ju inte taget ur luften bara. Men har du annan erfarenhet så är det ju jättebra!

Och det kanske TS också får om hon bestämmer sig för ett släp med dörrar baktill.

*kl*
Till min bamsing på dryga 180 cm skaffade jag en Star Diamant. Extra hög, extra bred och han åkte som en kung.
Dessutom är den typad så den kan ta bra med last, det kräver dock ett sånt körkort naturligtvis.
Mycket bra släp för relativt lite pengar, det är en -94 och har inga skavanker alls mer än det "vanliga" slitaget som uppstår.
Nu har jag en treåring på 166 cm. Han har som en balsal inne i transporten. Han och hans kompis har gott om plats och har blivit väldigt lättlastade, vilket jag tror beror på att de åker så pass bra.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
640
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 662
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag... 2 3
Svar
44
· Visningar
7 000
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för... 2 3
Svar
45
· Visningar
6 180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka