vilken hage skulle ni välja?

Mirre

Trådstartare
i stallet som vi har hästarna i finns det bara två hagar (den ena ska dock utökas) En relativt plan "fotbollsplans" hage utan nån skugga/ skydd öhvt. När solen ligger på finns det inte tillstymmelse till skugga. Det finns dock gräs där.
Den andra hagen är större och alla fall lite kuperad med både träd och skugga och har även en del grenar och stockar på marken som dom bruakr stå och gnaga på (och hoppa över ibland :D ) det finns dock inget bete där så vi lägger ut hö. Päronen tycker vi ska byta hage medan jag tycker vi lika gärna kan höa. det är så varmt på dagarna nu och dom behöver kunna gå undan från solen ett tag.
Tycker "fotbollsplanen" funkar bättre som paddock även om den är rätt knölig just nu

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
860
Senast: Fiorano
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 735
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Foder & Strö Hej! Någon som vet hur bra/dåligt det är att flytta hästens vattenbalja i hagen? I stallet är lösdriften nu en bit mindre för att...
Svar
7
· Visningar
1 085
Senast: Daydreamer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix