Vilken försäkring?

C

Calenfiriel

En med bara sjukdom/olycksfall eller en som även täcker avlivningskostnader och medicin (och lite till)? Hur dyrt kan det bli med medicin? Självrisken är 2000 på bägge, den sista är en tia dyrare i månaden... Jag har beslutsångest (lätt sådan, jag vet att man inte ska slänga uttrycket ångest omkring sig hur som helst)!
Vad ska jag välja?
Jag menar hur stor är risken att katten kommer behöva medicin som är dyrare än självrisken eller behöva avlivas?
:confused:

Eller kanske en lättare fråga: Vad skulle ni tagit? (innekatt)

Sv: Vilken försäkring?

Jag har veterinärförsäkring, 1200 kr i självrisk och 20 % av resterande kostnad betalar jag om katten blir sjuk

Senast ändrad av en moderator:

Jag har Agria veterinärvård upp till 30000 på alla mina 4. 1200 självrisk+20%. Betalar premie 163 kr/mån för alla. Autogiro.
PS. Även Zingos försäkringpremie ingår i det beloppet. Det innebär att jag betalar 32,60/mån per djur.

Jag har Agria som försäkringsbolag, och gillar dom mycket.
Det är aldrig några problem med dem och man får alltid svar på sina frågor. :bow:
Jag skulle rekommendera Agria!

Till honan har jag Folksam, 30000:- vet vård, 1200:- självrisk + 20%. Kostar 27:-/månaden. Hanen har Agria, 30000:- vet vård, 1200:- självrisk + 20%, kostar 49:-/månaden. Hade inte hanen vart för gammal för att byta bolag hade även han fått Folksam med. dom är billigare än Agria.

Ang hur stor risken är att saker och ting blir dyrt...För flera år sedan fick min hane urinsten...han fick behandlas 3 gånger varav 1 gång på jourtid/helg. Detta kostade över 2000:- och då behövde jag ju bara betala självrisk som då var 900:- + överskjutande.

Senast ändrad:

Nu måste jag rätta mig själv ang de priser jag skrev om min hane...10 000:- vet vård är det. Han är 11 år nu, men när han var yngre var det 30000:-..Antar det sänks med årena. Ska läsa på lite vad som gäller ang ålder...var länge sedan jag gjorde det med honom. Försäkringen har ju bara rullat på liksom. Men 1200:- + 20% samt 49:-/mån, det stämmer ;)

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 434
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Ni som har "vanliga hobbyhästar", alltså varken superdyra tävlingshästar eller rena promenadhästar, vad har ni för försäkring och vad...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 460
Senast: Sockerbit
·
Hundhälsa Jag har tittat över våra försäkringskostnader för två schnauzrar. I runda slänga 8000 kr/år för båda. Den ena hunden fyller 8 år i april...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 829
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar