Vilken form av DAP är bäst?

Lilja11

Trådstartare
Vill höra om era erfarenheter av DAP och om ni upplevt någon skillnad mellan de olika sätten att ge hunden DAP. Tänker då främst på skillnad mellan halsbandet och lösningen man ansluter till vägguttaget. Ser inte heller hur länge halsbandet verkar. Lösningen till vägguttaget står det 4 veckor på.

Tänkte att det kanske kunde vara något för att hjälpa vår tidvis oroliga hund inför en flytt. Halsband innan och vägguttag på nya stället kanske?

Sv: Vilken form av DAP är bäst?

Halsbandet räcker i fyra veckor.
Dosan tycker jag man använder om hunden är på en plats där det kan kännas lite jobbigt, typ om den är med på jobbet.

När jag flängde runt som mest på utbildningar hade jag ett tält till hunden som jag riggade och sprayde in, väntade och skickade in hunden.

För flytt skulle jag rekommendera halsbandet, kombinera med Zylkene om hunden är rejält stressad

Senast ändrad:

Så du skulle inte rekommendera dosa i nya lägenheten? Just nu mår vår hund väldigt bra och är lugn och avstressad sedan en tid tillbaka. Iaf för att vara honom. Så lite målar jag fan på väggen med dessa funderingar. Grejen är att vi gärna vill att han påbörjar nya livet i samma skick som nu. Därför tankar om DAP. Finns det baksidor med att lägga till Zylkene också i syfte att inte ta några risker?

Klart du kan ta dosan också, det är aldrig fel att gardera, för mig blir det lite en kostnadsfråga. Det är ju inte gratis med d.a.p.

Och, nej, det finns inga kända biverkningar av att göra just cock-tail av zylkene och d.a.p, vet många vet. som förespråkar just detta.

Jag tycker att halsbandet fungerar bäst. Det man sätter i väggen fungerar bara på mindre ytor. Kanske bra att ha det i sovrummet när man ska sova eller i ett rum där hunden är.
Halsbandet bär ju hunden med sig hela tiden.

På min hund fungerar inte dap över huvud taget. Fullständigt verkningslöst.
zylkene gav en liten effekt, men bara marginellt.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 767
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 350
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 731
Senast: Calmiche
·
Övr. Hund På tal om en annan tråd är jag lite fundersam över hur bruksraser är att leva med. Jag har själv varit inne länge på att det kan bli en...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 594
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar