Vilken färg?

Sv: Vilken färg?

*kl*

Lånar också tråden lite...
Har undrat ganska länge över mina katter. Den ena ser ut ungerfär som Heulwens, en aning brunare men med vitt i hårbotten och lite otydliga ränder.
30940_1156366911.jpg

Riktigt såhär brun är hon inte, det är mest ljuset.

Den andra är svart eller kanske mer mörkt blå, också med ljus hårbotten.
namnls-1.jpg

De är systrar, deras mamma är vanlig svart med vita tecken. Båda har gett svartsmokeungar (eller jag gissar att det är vad de är, eftersom de ser ut precis som Heulwens) och den långhåriga en blå.

Lite svårt att se på bilderna, men om de är helt vita i hårbotten så är de nog svartsmoke båda två. Att de får en lite brun nyans beror på att de svarta hårstråna solbleks, det ser man på nästan alla svarta katter, mer eller mindre.

jao, han är en liten filur^^roligast med hans färg är att han var nästan ljusgrå som kattunge men mörknade, mörkast är han på vintern och så har en väldigt silkig päls..:)
nu ska jag bara hitta en ny vän till honom då min gammelkatt fått gå vidare..:cry:

Tack, de är inte speciellt fotogena så det är svårt att få bättre bilder på dem :angel: Jag tycker Amazon är väldigt mycket brunare än våra andra svarta katter och har alltid varit, är det helt enkelt så individuellt hur mycket de bleks?
Kan det bero på att det vita liksom lyser igenom att den långhåriga ser blå ut?

Liknande trådar

Hemmet Jag tänkte köpa 7 stolar (se nedan) och klä om, kanske stoppa om lite också. Har ni några tips eller smakråd? :) Lägenheten i övrigt...
Svar
16
· Visningar
2 451
Senast: svea
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 951
Senast: cili
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min skrivlust går i vågor, och lagom till att jag nu började känna att ebb håller på att vända till flod när det gäller min skrivklåda...
Svar
6
· Visningar
2 979
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Årets renovering är bestämd, nu är det kökets tur. Och jag har hand om planeringen men behöver lite input känner jag. Kommer bilder på...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 603
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar