Vilken färg?

Akerman

Trådstartare
Sitter och funderar på vilken färg/er vi ska ha som tema kring detaljer i vårt ny tapetserade vardagsrum. Väggarna är helvita på långsidorna och vit med silvermönster på kortsidorna.
Vi har en fleecefilt som går i ljusgrönt-limegrön och skulle gärna vilja fortsätta i den färgriktningen, men känns lite trist att bara ha en "färg".
Så min fråga är alltså, vilka färger passar ihop med lime/ljusgrönt?
Men framförallt till vitt och silver? Soffan går i mörkgrått-svart typ sedan har vi resterande möbler i vitt och "svartbrunt" typ.

Vilka färger hade du valt i ett rum med vita och vit/silvriga väggar och dessa möbler? :angel:

Sv: Vilken färg?

Vad har ni för golv (färg)?

Jag hade nog valt att ta in mer grönt men i andra nyanser, och kanske en tavla i gråskala (svartvit) som anknyter till soffans färg. Matchat men inte extremmatchat ;) Om det sen fortfarande är för mycket vitt - vitt kan bli väldigt skarpt och hårt - så hade jag mjukat upp med naturfärger som beige och trärent. Kanske någon mjuk gul nyans också. Sammanfattningsvis, de färger ni redan har valt är alla ganska skarpa så försök komplettera och binda ihop med mjuka färger som inte ligger alltför långt från det ni redan har.

Liknande trådar

Hemmet Jag är säkert inte den enda som varit på husvisning och himlat med ögonen när folk haft ett rum i lila, ett i blått och ett i orange...
Svar
10
· Visningar
3 912
Senast: ameo
·
Hemmet Det är dags för ommålning i lägenheten. Vi bor litet, omkring 65-70 kvadrat, i två rum och kök. Det är ekparkett (ska bli) i hela...
2
Svar
37
· Visningar
2 236
Senast: Sissa
·
Hemmet Jo, jag vet att det varit en trend att väggar och gärna möbler också ska vara vita i hemmet. Sen har man kunnat välja om man vill ha...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 538
Senast: SusieQ
·
Hemmet Håller på o fixa köket, så mycket det går i alla fall. Budgeten tillät inte att riva ner exakt allt o börja om. Så det fick bli såhär...
Svar
2
· Visningar
1 010
Senast: Lukaskatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka