Vilken färg till min fux?

22052733_1538198379573404_1510942260_n.jpg

Jag gissar vilt här, men en snabb bildsökning på google ger att du knappast är den som äger upphovsrätten till bilden du använder.

Det är ju omtalat om att t.ex. röd är en färg som är big NO-NO på fuxar :D
Det beror på vilken nyans fuxen har.
Jag har tex en mörkfux och han kan ha i princip alla färger för han är mörk medans en fux som är mera orange i färgen så kan det skära sig lite med vissa färger.

Det beror på vilken nyans fuxen har.
Jag har tex en mörkfux och han kan ha i princip alla färger för han är mörk medans en fux som är mera orange i färgen så kan det skära sig lite med vissa färger.
Jo, mitt sto har ju en koppar-nyans så antar att jag får förhålla mig till "neutrala och jordnära" färger som champagne, beige osv.

Ja, några google-bilder är det inte.

Upphovsrätten är en lagstiftning som handlar om vem som får använda bilder. Det innebär att man måste ha tagit bilderna själv, eller ha uttrycklig tillåtelse att använda dem (från den som äger rättigheterna till bilderna). Ett sätt är att köpa bilderna.

Jag frågar dig därför om du har tillåtelse att använda bilderna. Att du äger hästen innebär inte att bilderna är dina att publicera.

"Alla bilder som är fotograferade i modern tid är skyddade – antingen av upphovsrätt eller av en särskild fotorätt. Trots lagarna stjäls det ändå bilder, inte minst på nätet."

"1. Vem är upphovsmannen av en bild?

Det är personen som trycker på knappen."

http://www.kamerabild.se/fotoskolor/vi-f-rklarar/allt-om-upphovsr-tt-30-fr-gor-och-svar

Upphovsrätten är en lagstiftning som handlar om vems om får använda bilder. Det innebär att man måste ha tagit bilderna själv, eller ha uttrycklig tillåtelse att använda dem (från den som äger rättigheterna till bilderna). Ett sätt är att köpa bilderna.

Jag frågar dig därför om du har tillåtelse att använda bilderna. Att du äger hästen innebär inte att bilderna är dina att publicera.

Jo tack jag vet vad upphovsrätten innebär, därför svarade jag redan tidigare att jag har rätt till att använda bilderna! ;)

Till min har jag mkt beige, creme, brunt, marin, vitt etc. Han har också något rostfärgat, ngt cremegult, ngt i riktigt mörk turqois/petrol, kakhi, ljusare turqois etc.
Han är flaxfux med en del vita tecken.

Det är ju omtalat om att t.ex. röd är en färg som är big NO-NO på fuxar :D
Jag vet en som har en fux som är supersnygg i rött, vet ej varför det skulle vara "no-no". Har bara hört om att rosa inte passar, men vet ändå en som hade rosa och det såg snyggt ut, därför jag säger kör på den färgen du själv tycker om. Tror det kommer bli kalas. :up:

Liknande trådar

Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
252
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
953
Senast: Shixle
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
642
Senast: WildHorse
·
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
343
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix