Vilken färg ska jag välja på mina benskydd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 2 103
F

Fladde

Jag ska åka och köpa nya slit och släng skydd snart.
Det blir ett par vanliga Eskadron fram och bak.
Minna gammla har nu gått i sönder.
Jag tänkte köpa svart men är det inte lite trisst?

Vi har för övrigt svart utrustning:
{d85cbbf3-9ea2-4243-b9cd-ac0ac33861e9}.jpg

Sv: Vilken färg ska jag välja på mina benskydd

Diabolical_Kitten skrev:
Snygg sadel du ahr förresten, kan det vara Butet?

Det är en Jensen.
Butet passade tyvärr inte denna damen:(

Benskydden ska ha samma färg som sadeln, dvs i ditt fall svart.... Evt samma som schabraket men det är inte lika snyggt.

Jag tycker du ska ha svarta. Det är snyggt stilrent, funkar alltid. Det syns inte så mycket om dem blir skitiga heller. Tror att svart är det som är snyggast på din häst eftersom din häst och dessutom så är ju sadeln och tränset svart också.

Skulle först säga bruna, men eftersom du har svart sadel tror jag inte det passar. Varför inte gråa?? Svarta skydd är tråkigt, fråga mej som typ bara har svarta... Jag ska köpa bruna eskadron till min fuxa att ha hemma!

Eller ljusblå, ska du ändå bara ha dom hemma kvittar väl eg. färgen :)

Det ser finast och mest prydligt ut om färgen på benskydden är i samma färg som sadeln och tränset, tycker jag.

Senast ändrad:

piggis_83 skrev:
Skulle först säga bruna, men eftersom du har svart sadel tror jag inte det passar. Varför inte gråa?? Svarta skydd är tråkigt, fråga mej som typ bara har svarta... Jag ska köpa bruna eskadron till min fuxa att ha hemma!

Eller ljusblå, ska du ändå bara ha dom hemma kvittar väl eg. färgen :)

Minna Flexisoft är gråa.

Jo jag tycker också svart är tråkigt.
Men jag vet inte det funkar ju till allt.

Jag tycker att det blir snyggast med svarta på henne eftersom hon har svarta ben och ni har svart läder. Jag tycker att det är snyggt när det är diskret. Om du inte vill ha svarta så hade jag köpt vita, men dom är så svåra att hålla rena om man inte kör dom i maskin..

Nej svart är stiligt :p Tcyker dom ska va lite diskreta, tänk om man skulle komma i typ rosa eller gula, viiidrigt haha :D

Fladde skrev:
Jag ska åka och köpa nya slit och släng skydd snart.
Det blir ett par vanliga Eskadron fram och bak.
Minna gammla har nu gått i sönder.
Jag tänkte köpa svart men är det inte lite trisst?

Vi har för övrigt svart utrustning:
Eskadron med tillhörande prislappar är inte slit- och släng för mig, men allt är väl relativt antar jag. I övrigt håller jag med dem som rekommenderar svarta skydd.

Kör på svart eftersom övrig utr. är i den färgen.
I annat fall vita

Maran skrev:
Eskadron med tillhörande prislappar är inte slit- och släng för mig, men allt är väl relativt antar jag. I övrigt håller jag med dem som rekommenderar svarta skydd.

Jag satsar på kvalitet
Jag har även Eskadronskydd/Bruna) som jag har i hagen.
Minna gammla hemmaridskydd har nu efter ett års användande i alla väder gått i sönder och det får bli ett par nya.

Håller med.
Har själv Eskadron, Veredus eller dyon ;)
Fyller man garderoben med kvalitetsgrejer fungerar de lika bra till vardags som till träning/tävling

Ja det är ju liksom till för att användas;)

nipa skrev:
Håller med.
Har själv Eskadron, Veredus eller dyon ;)
Fyller man garderoben med kvalitetsgrejer fungerar de lika bra till vardags som till träning/tävling
Jo, jag köper också kvalitetsgrejor när det behövs. Det jag reagerade på var att kalla Eskadron för slit- och släng. För mig är det typ Börjes och Hööks egna som är det och Eskadron är kvalitet. Fladde måste ha fått måndagsexemplar av skydden eftersom mina strykkappor från Eskadron har hängt med i minst 8 år med daglig användning inkl i skogen, kalhyggen etc. Har kompisar med samma erfarenhet. Men som sagt, det som är dyrt för en är väl billigt för en annan.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 393
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 519
Senast: Otherside
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 439
Senast: Lavinia
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23