Det gäller att ligga på exakt rätt ställe bakom en lastbil
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det gäller att ligga på exakt rätt ställe bakom en lastbil
Nej. Trafiksäkert, så klart! (Blir bättre vind bakom de med täta skåp )
Annars räknas väl det som en extremsport antar jagNej. Trafiksäkert, så klart! (Blir bättre vind bakom de med täta skåp )
Vi som inte väljer att sporta så har gott om plats i mitten hur bra som helst!Snabbast genom tunnelbanan, samt att kliva av/pa vid de mest "effektiva" dorrarna, som ledar till kortast promenadavstand.
Valetablerad sport i storstader tror jag
Men hjälp plocka brännässlor utan handskar FRIVILLIGTJag är lite säsongsbetonad i mitt dum-sportande, så nu på våren är min bästa sport att plocka nässlor/ogräs utan handskar. Min tanke är att händerna ska härdas och att det kommer sluta göra ont - vilket det sällan gör.
Trädgårdsarbete generellt utan handskar är en spännande sport - framförallt om en har många taggiga växter i trädgården
Det är ju så bökigt att rota fram handskar som sen är obehagliga att ha på (jag använder typ aldrig handskar/vantar ens på vintern eller vid ridning av samma anledning - alltså att det är obehagligt att ha på sig)Men hjälp plocka brännässlor utan handskar FRIVILLIGT
Vi som inte väljer att sporta så har gott om plats i mitten hur bra som helst!
En klasskamrat berättade om en lokförare eller dennes kollega med dålig dag som pratade Länge i högtalarna om hur han ogillade att folk trängdes längst fram/bak i rusningstrafik pga tiden det tar extra. Det var lite roligt även om jag förstår frustrationen
Oftast där jag passerar i alla fallFast det ar ju inte alltid langst fram/bak som ar narmast dorrarna? Eller ar det alltid sa i sthlm?
Evolutions-race.. Startar när klockan ringer på morgonen. Sen ska man på kortast möjliga tid gå från krypande, gruffande Cro Magnon till modern människa med fullt utvecklat språk.
Om man tar brännässlorna så långt ner mot marken som möjligt så bränns de inte. Se upp för bladen bara. Kan vara knixigt på dom riktigt små men det går det också.Jag är lite säsongsbetonad i mitt dum-sportande, så nu på våren är min bästa sport att plocka nässlor/ogräs utan handskar. Min tanke är att händerna ska härdas och att det kommer sluta göra ont - vilket det sällan gör.
Trädgårdsarbete generellt utan handskar är en spännande sport - framförallt om en har många taggiga växter i trädgården
Den backen i Huskvarna har jag åkt ned för på sommarhalvåret med lastbil utan att ha foten på bromsen. I och för sig ingen fot på gasen heller. Älskar VEB:en, typ som motorbroms fast ändå inte.Inga 100 meter häck här inte, utan allvarligare saker.
Ställer du upp startblocken vid röd gubbe, bara för att sen bli galen om nån tjuvstartar vid övergångsstället?
Själv har jag bland annat en backe, denna rejält branta och kurviga backe går från Huskvarna ner till Jönköping, väg 132-Ådalsvägen, för alla som vill prova. Denna backe skall tas nedför utan att man rör bromsen på bilen. Då blir det minuspoäng. Rejäl frustration om nån jävel råbromsar framför en så man tvingas till minus poäng. Maxpoäng om man skulle få för sig att göra det på cykel.
Annars gör jag nog även som de flesta, ställer sig i noga vald kassakö, kontrollerar vem som innehar på samma placering som mig fast i kön bredvid. Sen gäller det att ge kassören en blandning av vädjande blick tillsammans med onda ögat, fösa undan alla med sina rabattkuponger, så man kommer före den i röd jacka i kön bredvid, som tidigare var på samma placering som en själv.
Nuförtiden när jag skannar mina egna matvaror, så gäller klockning, in, två liter mjölk, som står längst in i butiken skanna och ut. Detta bör göras på under sex minuter. Rekordet är fyra.
Erkänn, nu. Vilken dum-sport sysslar du med?
Ähum.....När jag kör mammas lilla bil blir det gärna rödljus-dragrace eftersom många förare kör så respektlöst när de får syn på en tantbil. Särskilt hantverkare i skåpbilar, som ska köra om och lägga sig i vänsterfilen.
Mamma valde starkaste motorn när hon köpte sin tantbil...
Ja, FY ! Jag ryser bara av tanken!Men hjälp plocka brännässlor utan handskar FRIVILLIGT