Vilken dressyrgjord? - utbruten ur Dressyrsnack 17

Corax

Trådstartare
*knapp*

Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån?
Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och behöver bytas ut. Tror dock inte att hon egentligen behöver just den framskurna modellen längre så kikar på vad som finns.
Hon tål inte något annat än 'naturmaterial' så t.ex ETL går (tyvärr) bort.
Och är väl överlag lite åt det känsliga hållet.
 
*knapp*

Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån?
Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och behöver bytas ut. Tror dock inte att hon egentligen behöver just den framskurna modellen längre så kikar på vad som finns.
Hon tål inte något annat än 'naturmaterial' så t.ex ETL går (tyvärr) bort.
Och är väl överlag lite åt det känsliga hållet.
Har en sån luftfylld från wintec 👍
 
*knapp*

Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån?
Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och behöver bytas ut. Tror dock inte att hon egentligen behöver just den framskurna modellen längre så kikar på vad som finns.
Hon tål inte något annat än 'naturmaterial' så t.ex ETL går (tyvärr) bort.
Och är väl överlag lite åt det känsliga hållet.
Jag har en anatomisk lädergjord från Börjes. Köpte den för att alla andra gjordar jag testat inte passade, han slog i med armbågen i dem. Hade inte lust att köpa en svindyr märkesgjord bara för att testa om den funkade så blev en från börjes. Den funkade och hänger fortfarande med :)
4237-Anatomisk.jpg
 
Zacke har en gammal Hööksgjord som är så mjuk! Rak modell med bra resår. Dio går med ELT men den börjar bli väldigt sliten.
 
*knapp*

Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån?
Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och behöver bytas ut. Tror dock inte att hon egentligen behöver just den framskurna modellen längre så kikar på vad som finns.
Hon tål inte något annat än 'naturmaterial' så t.ex ETL går (tyvärr) bort.
Och är väl överlag lite åt det känsliga hållet.
Jag har Prestige RP och är supernöjd!
Prestige RP
 
Jag har en Stübben Equisoft med läderpadd (går att byta ut och finns även som neopren och fårskinn).
Ena stallkompisen har en sån och jag fick prova. Hästen sa "Ja tack!" och jag fick köpa en egen. 🙃
Hon är ung och oerfaren och har haft lite tendens till sadeltvång när hon blir spänd, men går mer avslappnat med denna och har (hittills) inte visat något obehag med den. 😃
 
Jag har en dressyrgjord från Lippo till ena hästen, och den andre, som lätt får skavsår på armbågarna av för breda gjordar, går med Börjes prestige-kopia (som visades på bild tidigare i tråden). Mycket nöjd med båda!

IMG_6086.jpeg
 
har en prestigegjord som är helt i läder och framskuren på min runda ardenner, är sugen på en mattes crescent men vill inte lägga de pengarna än plus att vi rider mkt i havet och då känns det inte helt optimalt med en i fårskinn.

Skärmbild 2024-08-17 125107.png
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 905
Senast: Karminnie
·
Utrustning Okej, nu ryker det ur öronen på mig! Kort historik så åkte jag och provade ut sadlar till fyraåringen för 1½ månad sedan. Hoppsadel...
2
Svar
27
· Visningar
2 578
Senast: Caroline87_eskilstuna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp