Vilken dörr skulle ni välja?

Jag skulle önskat att jag gick genom dörren med ''Beautiful'' för det tycker jag visar att man är nöjd med sig själv och den man är. Är själv nöjd med mig själv, men skulle vara rädd vad andra skulle tänka om mig om jag gick igenom den dörren. Att de kanske inte tycker att jag ''platsar'' att gå där. Därför hade jag troligtvis valt ''Average''.

Jag känner mig inte speciellt "vanlig" så jag tänker spontant att jag skulle välja den andra dörren. Men det finns iofs en hel rad saker jag lika gärna, eller hellre, skulle läst över dörren än "vacker".

missförstår jag texten, eller tänker artikelförfattaren att alla som inte går genom "beautiful-dörren" känner sig otillräckliga?

Själv skulle jag troligtvis gå genom avarage-dörren. Jag tycker inte att jag ser speciell ut, åt något håll. Framförallt så bryr jag mig inte. Vad spelar det för roll om jag är vanlig, genomsnittlig och pisstråkig vad gäller mitt utseende? Förhoppningsvis har ingen av mina vänner kontakt med mig pga hur jag ser ut, inte mina släktingar heller eller mannen jag träffar nu. De gillar mig för hur jag är som person och den enda som alls bryr sig om hur jag ser ut är mannen, mest för att han är knäpp nog att se mig som väldigt attraktiv även när jag är trött, tokigt sliten och traskar runt i fula myskläder. Det hade han nog inte tyckt om han inte i grund och botten attraherats av min personlighet.

Om jag hade noterat att det stod någonting på dörren hade jag antingen fortfarande gått igenom den som var närmast. Jag hade inte funderat på att det skulle ha med mig att göra, utan tänkt att det var reklam för nåt och gud vad tröttsamt. Eller så hade jag blivit misstänksam och valt en annan ingång, gillar inte att bli inblandad i "practical jokes".

Undrar också om författaren på fullt allvar menar att kvinnor som ser sig själva som "average" tycker att de inte räcker till. Om jag nu skulle välja mellan att klassa mitt utseende som vackert eller genomsnittligt, ja då skulle jag välja genomsnittligt eftersom det faktiskt är sant. Men det har inte ett jota att göra med om jag räcker till eller inte, och jag blir faktiskt en aning provocerad av att artikelförfattaren uppenbarligen tycker att det är fel att se medelmåttig ut. Jag är intelligent, snäll, pålitlig, rolig, duktig och har ett medelmåttigt utseende - varför skulle jag behöva vara vackrare än genomsnittet för att räcka till?

Jag tycker att det är trevligare med kampanjer som talar om att man får se ut hur tusan man vill eftersom det finns annat som är viktigare, än kampanjer som ska tala om att alla är sååå vackra precis som de är.

Om jag hade noterat att det stod någonting på dörren hade jag antingen fortfarande gått igenom den som var närmast. Jag hade inte funderat på att det skulle ha med mig att göra, utan tänkt att det var reklam för nåt och gud vad tröttsamt. Eller så hade jag blivit misstänksam och valt en annan ingång, gillar inte att bli inblandad i "practical jokes".

Samma här.

Håller även med er som har påpekat att resonemanget inte känns vattentätt. Givet budskapet Dove verkar försöka förmedla, varför gör de "beautiful" och "average" till ömsesidigt uteslutande alternativ? Rimligen borde genomsnittliga kvinnor (och andra) kunna anses vackra.

Jag hade antagligen inte ens märkt att det stod något, tycker alltid det är liknande reklamjippon här :p Man går in och ut genom höger dörr oavsett vad som står där :D

OM jag mot alla odds skulle reagera på texten över dörren, och reflekterade över det, skulle jag antagligen välja Average eftersom vacker är jag då inte.
Men sen, egentligen, jag vet inte om jag är medelmåttig heller. Då skulle jag ju inte få komma in alls.
Och alla de som är både medelmåttiga och vackra, hur ska de komma in?
Och förresten, hur ser någon ut som är medelmåttig?

Jag tycker alla kvinnorna och tjejerna i filmen var vackra. Det tycker jag faktiskt att väldigt många människor är, på ena eller andra sättet.

Och när allt kommer omkring är det helt jävla oviktigt om någon är vacker eller inte, så jag kanske hade tagit all min fulhet och stolt gått genom Vacker-dörren ändå.

Liknande trådar

Kultur Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 506
Senast: Enya
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 021
Senast: Mabuse
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 227
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 458
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar