Sv: Vilken av dessa babyvakter?
Jag är inne på min andra SuperNova (skaffade den första för 3,5 år sedan när först dottern föddes. Då var det dock förra modellen - svart med lång antenn). Sedan några månader har jag en begagnad SuperNova av silvermodell.
Jag är jättenöjd, men lustigt nog stökar min precis som någon nämnde med att den varnar för att babyenhetens batteri är slut fast den inte är det (den varnar typ tre gånger för att sen återgå till att allt är normalt).
Sen har jag tappat dem i golvet ett antal gånger utan att det hänt något.
Vi har dock ett lite störande problem med babyenheten och det är att den dör när det visar att batteriet har två "plippar" kvar, men eftersom jag köpt min begagnad vet jag inte om det varit så från början.
Att jag har köpt ytterligare beror på att min av den gamla modellen har avbruten antenn (den har då inte så bra räckvidd längre). Men jag är annars nöjd med båda men tycker att finesserna på den Silvriga är jättebra - att skärmen lyser upp, att det går att ha vibrator t.ex är ju verkligen toppen!
Den enda nackdelen med SuperNova är att ljudkänsligheten inte är så hög - om man vill att minsta suck från bebisen ska sändas så kommer man bli besviken. Men själv vill jag inte springa för minsta suck så det utgör inget problem för tillfället.
Jag har en TopCom som någon annan skrev om också, men den gillar jag inte alls. Visserligen går det att sätta på superkänslig, men jag har haft problem att hitta en bra nivå (sätter jag den för känsligt slutar den aldrig sända när den väl börjat...
). Sen går inte min att använda medan den laddas (föräldraenheten) vilket ju är katastrofdåligt. Dessutom blir det störningar mest hela tiden och den brusar då till.
Padwico kan jag inget om, men jag skulle absolut köpa Supernovan.