R
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du Har Fel.En annan bibel som kom på 90-talet var ju Faludis Backlash. Så himla dålig, bara en massa en upprepningar. Även om ämnet ju var superviktigt.
Bibeln.
Åh jisses. Den var nog en av de första vuxenböcker jag verkligen tokälskade. Jag tyckte att den var Så Vacker!Det var länge, länge sedan jag läste den, men den poppar direkt upp som den sämsta bok jag läst. Den var töntig, tillgjord och kvasi allt. Jag avskydde den djupt och innerligt.
Hör här bara vad det står det på bokförlagets sida om Marianne Fredriksons
Den som vandrar om natten är en mycket spännande berättelse där huvudpersonernas livsöden är insatta i en universell helhet. Den mycket träffsäkert skildrade romerska tiden och de lockande, solmättade, larmande, doftande, färg- och folkrika antika miljöerna tillför handlingen äkthet och understryker berättelsens närhet till myten. Boken växer ut över tid och rum till en saga med stor allmängiltighet. Den handlar om ondskans livskraft i en värld utan medkänsla och om kärlekens kraft och helande förmåga.
![]()
Ja, herregud. Den hade jag glömt. Jag var mycket yngre och hade gillat hennes böcker. Men den boken förstörde alla de andra av bara farten.Det var länge, länge sedan jag läste den, men den poppar direkt upp som den sämsta bok jag läst. Den var töntig, tillgjord och kvasi allt. Jag avskydde den djupt och innerligt.
Hör här bara vad det står det på bokförlagets sida om Marianne Fredriksons
Den som vandrar om natten är en mycket spännande berättelse där huvudpersonernas livsöden är insatta i en universell helhet. Den mycket träffsäkert skildrade romerska tiden och de lockande, solmättade, larmande, doftande, färg- och folkrika antika miljöerna tillför handlingen äkthet och understryker berättelsens närhet till myten. Boken växer ut över tid och rum till en saga med stor allmängiltighet. Den handlar om ondskans livskraft i en värld utan medkänsla och om kärlekens kraft och helande förmåga.
![]()
Jag ÄLSKAR GW.Jag klarar inte av Leif GW Perssons böcker. Det var någon deckare jag läste och första kapitlet var så konstigt skrivet att jag inte klarade av att läsa det.
Har du läst hela?
En av få (enda?) bok jag inte läst ut är "Den tomma stolen" av JK Rowling.
Ja, i min ungdom.
Imponerande! Det är ju inte en liten bok att plöja igenom om man tycker den är dålig, liksom![]()
Jag ÄLSKAR GW.
Framför allt att de kvinnliga poliserna nästan i varje bok nångång säger "De är som barn" och syftar på sina manliga kollegor.![]()
Ja, Ferrantes är tråkig. Jag tyckte inte den var så där påtagligt usel, men helt meningslös och onödig. Jag läste ungefär halva första delen.”Alla” hatar Läckberg men man kan ju ogilla creddigare litteratur också. Ferrantes Min fantastiska väninna funkade som rena snarkpillret på mig och jag läste aldrig de övriga.
"Frågar du mig så..." är en återkommande mening i hans böcker, det stör sig min mamma på!Jag klarar inte av mannen heller men det är något med hur han skriver som min hjärna går i helspinn på. Bara stör mig på det så jag nästan blir sur när jag läser.
Spinoff på läs-tråden eftersom jag blev inspirerad.
Vilken är den sämsta bok du läst, och varför? Själv gav jag mig på en Camilla Läckberg (stenhuggaren?) och fick frispel av monumentala mått. Hur kan hon vara så poppis? Jag tyckte allt var dåligt, språket, storyn, rubbet. Inget flyt i texten och så banal! Men imponerande att hon lyckats kränga så mycket böcker, men jag FATTAR INTE.
”Alla” hatar Läckberg men man kan ju ogilla creddigare litteratur också. Ferrantes Min fantastiska väninna funkade som rena snarkpillret på mig och jag läste aldrig de övriga.
Vad jobbigt för er att ha så felJa, Ferrantes är tråkig. Jag tyckte inte den var så där påtagligt usel, men helt meningslös och onödig. Jag läste ungefär halva första delen.