TheRedLightning
Trådstartare
Vilken är det lägsta höjden man får hoppa med häst när det är placeringar och omhoppning? Dvs lokal eller regional tävling?
80? 90? Högre? Lägre?
80? 90? Högre? Lägre?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken är det lägsta höjden man får hoppa med häst när det är placeringar och omhoppning? Dvs lokal eller regional tävling?
80? 90? Högre? Lägre?
Shit, så högt?!LD/LD+5 tror jag. Dvs. 90-95 cm.
Shit, så högt?!
Bara att inse att jag nog kommer va på P&J ett bra tag framöver...
80? 90? Högre? Lägre?
Jag tror det.
Däremot om du bara vill rida bed. A eller Clear Round, då finns det iaf i mina distrikt ner till 0.70 - 0.80 (alltså lokal LE och "LF" bed. A eller Clear Round) på lokal tävling
Fattar nada just nu.... ... det jag hänger med på är att något är borttaget.Som @Lingon skrivit är gränsen borttagen från och med i år.
"I klass 0,90 och lägre ska bedömningen vara A: Clear round, A:In- verkan, A eller Hoppning i två faser bedömning A/A." står det under moment 312 i 2016 års version av TR men hela meningen är struken till 2017.
Då kan man lika gärna rida på en P&J, samma sak och troligen billigare också..Jag tror det.
Däremot om du bara vill rida bed. A eller Clear Round, då finns det iaf i mina distrikt ner till 0.70 - 0.80 (alltså lokal LE och "LF" bed. A eller Clear Round) på lokal tävling
Fattar nada just nu.... ... det jag hänger med på är att något är borttaget.
Den här meningen:
"I klass 0,90 och lägre ska bedömningen vara A: Clear round, A:In- verkan, A eller Hoppning i två faser bedömning A/A."
Den är från TRIII som gällde fram till årsskiftet. Det är den som satt lägst höjden för andra bedömningar än de som står där. I 2017 års TRIII är denna mening struken, dvs borttagen helt och hållet. Därför gäller den inte längre, alltså är "lägstagränsen" borttagen.
Är det då upp till arrangörerna eller vem bestämmer lägsta höjd på den specifika tävlingen? *är så trött att jag knappt vet vad jag heter...*Sammanfattningsvis: Det finns ingen begränsning. Det finns ingen lägsta höjd.
Ja, det är upp till arrangören. De får arrangera hur låga klasser som helst och de får ha omhoppning på tid.Är det då upp till arrangörerna eller vem bestämmer lägsta höjd på den specifika tävlingen? *är så trött att jag knappt vet vad jag heter...*
Ah, då är jag med. Hur skriver de ut det då? Tänker att de kanske inte kan kalla tävlingen lokal ld/lc eller liknande?Ja, det är upp till arrangören. De får arrangera hur låga klasser som helst och de får ha omhoppning på tid.
Mvh,
Lady_S
Ah, då är jag med. Hur skriver de ut det då? Tänker att de kanske inte kan kalla tävlingen lokal ld/lc eller liknande?
Hur skriver de ut det? Kan tyvärr inte kolla då jag inte hittar några exempeltävlingar att titta på.Ld, lc osv används inte i hoppning på ridhäst utan det är höjden och bedömningen som skrivs ut.
Hur skriver de ut det? Kan tyvärr inte kolla då jag inte hittar några exempeltävlingar att titta på.
Jaha är det så dom skriver, har känt mig lite borta på den planen då jag bara vart på p&j.90, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Det står i TR vad dom olika bedömningarna är för någotJaha är det så dom skriver, har känt mig lite borta på den planen då jag bara vart på p&j.