Vilken ålder?

Q

Queen

Vid vilken ålder pensionerar man en galoppör och vid vilken ålder börjar man träna den?

Tas in i träning som åringar, dom brukar va runt 1,5 år när man börjar inridningen..
Första start som 2 åringar (om dom e klara)

Pensioneras vid helt olika åldrar, finns ingen gräns för hur gamla dom får va för att löpa, men oftast brukar dom tas av banan som 6-7 åringar kanske... (ibland tidigare)
Har ngr som e betydligt äldre än så o fortfarande startar regelbundet.

det finns ingen åler på när de SKA pansioneras å dom inte får starta..bara dom är hela å friska..

min gick i persnjon vid 7-8 år,.
han är åtta nu och jag fick han ut av en fantastisk människa för dryga två månader sedan i malmö.

Min kompis fullblodsvalack född 1977 gjorde sin sista start som 11-åring (där han kom tvåa :)) och han dog inte förrän i höstas!

Och min hinderälskling Organisedconfusion gjorde sin sista start som 13-åring!

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
336
Senast: Pegasus63
·
Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 879
Senast: Roxy
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 049
Senast: bobbbo
·
Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
533
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama